Shapeways and beyond...

Moderator: Menasor

Quintesson
Wheelie

Shapeways and beyond...

Berichtdoor Quintesson » 18 Jul 2015, 01:53

Er was eens een dag dat ik helemaal uit mijn dak ging omdat één of ander Fansproject een Shadow Commander upgrade-set uitbracht. Aangezien ik van alle goeie dingen 2 stuks moet hebben was ik daarna ik zwaar teleurgesteld toen ik als één van de eerste ook een KO.versie kocht. Vandaag de dag is SmartRobin één van de geniaalste robots die ik ooit in mijn handen had en kan niet wachten op Crox.

Dit gezegd hebbende met alle MP's en Combinerwars in gedachte, kan ik me de dag nog goed herinneren dat er door&onder verzamelaars schande werd gesproken over 3rdParty products. Om het verhaal kort te houden denk ik hardop door te zeggen dat die tijd voorbij is.

Maar wat is de volgende stap?

We hebben tegenwoordig allemaal een volledige computer op ons mobieltje en het is heel mooi dat ik dat missende FortMax geweertje in iedere kleur op eBay kan kopen. Maar naar mijn mening is het alleen een kwestie van tijd voordat we allemaal ook een 3Dprinter thuis hebben staan.

Tot die tijd is er Shapeways.com waar iedere 3D gedachtekronkel werkelijkheid kan worden. Erg handig voor customizers! Ik kan redelijk tekenen, een beetje muziek maken, een G1 uit-en &in-elkaar schroeven, maar zou mijn eigen prullenbak niet eens durven schilderen.

Op Shapeways kun je ieder 3D-model kopen/verkopen voor een bepaalde commissie. Helaas heeft 3D-printing op dit moment nogal een monotone kleur.

Dus het enigste wat ik op dit moment op Shapeways heb gekocht is een geel borstpaneel voor mijn Generations/IDW Nightbeat.
Tot voor kort stond er ook een volledig transformeerbare MTMTE Whirl op die je zelf moest verven. Blijkbaar is het ontwerp aan een 3Pcompany verkocht?!

http://www.shapeways.com/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Transform, Rollout and Make Tracks!

Sunstorm
Moderator
Moderator

Re: Shapeways and beyond...

Berichtdoor Sunstorm » 27 Jul 2015, 20:01

3D printen is de volgende stap idd. Ideaal om bepaalde bots echt af te krijgen. Is het materiaal dusdanig van goede kwaliteit dat het netjes op de body blijft zitten?
Afbeelding

Quintesson
Wheelie

Re: Shapeways and beyond...

Berichtdoor Quintesson » 27 Jul 2015, 21:24

In geval van Nightbeats chestpiece wel. Hij klemt netjes op de bot en de "grain" is live een stuk minder. Eigenlijk had ik er 2 voor 'twice the price' moeten kopen. Want als ik hem echt af wil maken moet ik z'n "sixpack" blauw verven en 2 rode stippen op z'n connectors aanmoeten brengen. Ik heb hem nu gewoon ver weg gezet ;)
Afbeelding
Transform, Rollout and Make Tracks!

Terug naar “Creatief”