Fable 3; to suck or...?

Voor alles wat met de PC, games en gameconsoles te maken heeft.
BradTheMad
Minibot

Fable 3; to suck or...?

Berichtdoor BradTheMad » 30 Nov 2010, 11:49

Ik vond Fable 2 wel aardig maar niet meer dan dat. Zaten een hoop minpunten aan zoals die f-king achievements die niet te halen waren mits je vage i-net games deed of apart Pub-games had, dat soort shit. Ik heb dit keer dus gewacht met Fable 3 aan te schaffen, bewaar mijn geld nu voor de opkomende nieuwe titel in de Deus EX reeks waar ik al jaren op wacht en in Maart volgt Dragon Age 2 natuurlijk.
Voor de 360 koop ik alleen één keer in de maand een game maar aangezien ik straks na een operatie toch een paar weken plat moet is het wel een goed idee wat meer in huis te halen om de tijd door te komen. Ik zat dus toch aan Fable te denken.

Maar ik hoor over Fable 3 zowel hele goede dingen als weer slechte; vooral de speelduur zou echt superkort zijn. Iemand die hem heeft? Aanraad? Compleet af wil branden?

sharky
Veteraan
Veteraan

Re: Fable 3; to suck or...?

Berichtdoor sharky » 30 Nov 2010, 23:51

Ik heb hem...

Tja Main story is iets van 8 uurtjes maar er zijn vele dingen te doen als side-quests.
Ben er wel positief over maar sommige dingen hadden beter gekund(zitten nog wat bugs in namelijk)

Combat systeem is nog steeds knopjes rammen helaas maar wapens upgraden is wel cool gedaan.

Pluspunten :
Grote wereld met veel steden.
Wapens + het upgraden ervan
Elk moment van de game kan je wapens,spells en kleding enz wisselen.
Co-op is zeer sterk verbeterd
Graphics zijn mooier
Koning zijn is wel tof bedacht met moeilijke keuzes.
Verhaal is opzich wel goed.

Minpunten :
Bugs zoals je butler opeens niet meer praat,freezes(nog niet meegemaakt) en nog wat dingetjes.
Koning zijn is imo een beetje saai.
Main story is dus aan de korte kant.
1 achievement is bijna onmogelijk tenzei je veel random gamers joint...of iemand kent die echt alle wapens heeft.
Combat systeem
Geen moeilijkheidsgraad en imo iets te makkelijk.
Je kan niet kiezen wat je tegen iemand wilt zeggen of doen.

Vind het wel een aanschaf waard imo ondanks de minpunten.
Heb me er wel aardig wat uur mee vermaakt. ;)
It's a world full of heroic Cybertrons and evil Destrons!!

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 01 Dec 2010, 12:55

Iedere recencist loopt met de Fable serie weg, maar uit de fanbase hoor ik veel van dit soort verhalen. Deel 1 was ook al zo kort. Is het dan zo moeilijk een fatsoenlijke 40+ uur RPG te maken met alle innovaties die in Fable zitten? Het feit dat je je eigen leven kan leiden in het spel moet toch ook met een lange main quest te doen zijn?

Speel zelf Dragon Quest 5 op de Nintendo DS. Daar zitten al dingetjes in die ook in de Fable serie zitten. Zoals het uit kunnen kiezen van de partner van je hoofdfiguur.

(Trouwen in dat spel binnen 5 minuten na het uitzoeken van de ega. Daar houdt het wel op natuurlijk, op het feit na dat je 10 minuten na het "huwelijk" al een tweeling op de wereld hebt gezet! Heb nog nooit zo gelachen om een RPG!).
Afbeelding

BradTheMad
Minibot

Berichtdoor BradTheMad » 07 Dec 2010, 14:32

Thanks sharky voor de review. Ik denk dat ik dan toch even wacht totdat hij is afgeprijsd en bugs zijn verholpen met patches. Jammer dat hij zo kort is maar goed als er dan inderdaad boeiende side-quests zijn is dat nog wel te slikken. Dat 1 achievement wat moeilijker is vind ik niet zo erg als de achievements van Fable 2 waar je echt gestoord van werd. Heb nog steeds geen chicken suit en bla-dee-blah :@

Ben het echter wel met Hellspawn eens dat games tegenwoordig echt te kort te zijn. 8 uurtjes is gewoon bijna standaard geworden. Oblivion was ook al zo'n tegenvallende TES-game terwijl ik aan Morrowind complete dagen van mijn leven vergooit heb. :haha:

sharky
Veteraan
Veteraan

Berichtdoor sharky » 07 Dec 2010, 15:04

Patch is inmiddels uit voor een groot deel van de bugs ;)
It's a world full of heroic Cybertrons and evil Destrons!!

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 07 Dec 2010, 19:50

En de uitbreidingen van Morrowind ook nog erbij? Heb het hele spel kompleet, was er ooit aan begonnen maar op een gegeven moment zwaar de draad van het verhaal kwijt, en daarna door een HD crash ook de savegame.
Afbeelding

BradTheMad
Minibot

Berichtdoor BradTheMad » 13 Dec 2010, 12:53

HellSpawn schreef:En de uitbreidingen van Morrowind ook nog erbij? Heb het hele spel kompleet, was er ooit aan begonnen maar op een gegeven moment zwaar de draad van het verhaal kwijt, en daarna door een HD crash ook de savegame.

Yup Bloodmoon en Mournhold plus wat fan-made dingen die ook erg leuk waren. Ik speel de TES games al vanaf Daggerfall dus wat dat betreft is het makkelijker om in het verhaal te komen omdat je al de setting een beetje kent, als je voor het eerst bij Morrowinf of Oblivion erin duikt is het echt even te veel in één keer denk ik. De enorme uitgebreide geschiedenis alleen al en dan dat onmogelijke pantheon van Aedra, Daedra en de Nine Divines...

Wel naad van je schijf, sowieso zonder de savegame is dat al Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

@ sharky; ik hou het even via de officiële site in de gaten welke bugs al verholpen zijn. Tegen de tijd dat ik hem in huis haal zal hij beter speelbaar zijn en stukken goedkoper. PC komt hij volgens mij niet meer voor uit dus zal idd wel 360 worden, ook wel relaxter gamen op de bank onderuit met een zak chips en een fles drinken :haha:

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 13 Dec 2010, 18:00

Ach ja, hardware begeeft het wel eens. Windows is ook aardig in staat om een partitie van een harde schijf definitief om zeep te helpen. Oplossing: formatteren!
Afbeelding

ransack
Seeker

Berichtdoor ransack » 24 Dec 2010, 10:48

als je een lange game wilt spelen ( als het daar om gaat ) zou ik fallout new vegas aan kunnen raden !
zelf wacht ik wel tot fable 3 in de bakken voor 2 tientjes ligt
Afbeelding

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 30 Jan 2011, 17:44

Fable 3 speelt wel prima moet ik zeggen. T.o.v. deel 2 zijn de sidequests beter van opzet. En het beheren van je bezittingen is wat soepeler (via een centrale map kun je alles aanpassen i.p.v. daadwerkelijk naar de locatie toe te moeten gaan). Het combat systeem in deel 2 was al vrij basic, het upgrade systeem voor magie en wapens is wat strategischer opgezet. Deel 3 oogt wat makkelijker qua moeilijkheidsgraad. Daar tegenover ziet het spel er wel mooier uit, met een grotere wereld. Ook is de interactie met mensen van een grotere invloed op het verhaal, wat ik een pluspunt vind. Zelf heb ik de speciale versie, gehaald bij MM gehaald. Die kun je in principe ook voor 50 euro aantreffen bij de juiste vestiging. ;)
Afbeelding

Terug naar “De Games en Computer hoek”