pre transformer Reflector

Speciaal voor alles wat vóór de Transformers uitgebracht is.
Sjoerdo
Wheelie

pre transformer Reflector

Berichtdoor Sjoerdo » 10 Jul 2012, 12:08

'Vroegah' heb ik als klein jongetje van mijn oma een reflector transformer gekregen. Deze heb ik toentertijd met weinig respect behandeld want het was namelijk geen 'echte' transformers.

Wist ik veel dat dit eigenlijk een redelijk uniek item was :P

Ik ben zeer indruk van de verzamelde kennis die hier aanwezig is over pre transformers dus vandaar mijn vraag, weet iemand hier wie de reflector in Nederland in de jaren tachtig heeft uitgegeven? Is het een Joustra geweest?

Ik zou deze namelijk wel aan mijn collectie willen toevoegen (als hij nog te vinden is uberhaupt).

Argus
Universal Dominator

Re: pre transformer Reflector

Berichtdoor Argus » 19 Jul 2012, 12:22

Er is een Joustra Reflector geweest idd maar ook minstens 2 KO's met een Microx stikker.

De Joustra is wel te vinden maar verwacht wel zo rond de 300 euro neer te leggen voor een redelijke staat met doos.

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 19 Jul 2012, 17:09

Bert verkocht er 1 op de beurs voor €165 in goede staat. Miste alleen papierwerk.

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 20 Jul 2012, 09:38

Papierwerk en dan vooral de comic is zeker een goeie 100 minder idd. Voor de Joustra in ieder geval als we het daar over hebben

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 20 Jul 2012, 11:51

Was idd de joustra

Sjoerdo
Wheelie

Berichtdoor Sjoerdo » 20 Jul 2012, 12:18

Dus naast Joustra waren er indertijd ook al KO''s op de markt...

Die zijn zeker helemaal niet meer te vinden, enig idee of hier nog wat referentie materiaal voor te vinden is??

Ik heb het vermoeden dat het dan een KO was, aangezien de Joustra dozen zo opvallend zijn, dat deze me vast en zeker was bijgebleven...

Er stond iig Microx op de camera.

Een KO reflector koop je al voor 45 dollar, maar vreemd genoeg zou ik toch liever een Microx versie willen hebben...

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 20 Jul 2012, 12:27

Sjoerdo schreef:Dus naast Joustra waren er indertijd ook al KO''s op de markt...

Die zijn zeker helemaal niet meer te vinden, enig idee of hier nog wat referentie materiaal voor te vinden is??

Ik heb het vermoeden dat het dan een KO was, aangezien de Joustra dozen zo opvallend zijn, dat deze me vast en zeker was bijgebleven...

Er stond iig Microx op de camera.

Een KO reflector koop je al voor 45 dollar, maar vreemd genoeg zou ik toch liever een Microx versie willen hebben...

Plak je er een repro-label op met Microx :P

Sjoerdo
Wheelie

Berichtdoor Sjoerdo » 20 Jul 2012, 12:54

Yig schreef:Plak je er een repro-label op met Microx :P

Ook een optie ;)

Het zou deze weleens geweest kunnen zijn:

http://www.bigbadtoystore.com/bbts/prod ... cture=aux1

komt iemand bekend voor?

Sjoerdo
Wheelie

Berichtdoor Sjoerdo » 20 Jul 2012, 13:22

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 20 Jul 2012, 15:35

Dat is een KO van de Microchange versie die idd ook hier was. Ik heb hem ooit zien liggen maar ook niet meegenomen.
Heel heel vroeger :P

Sjoerdo
Wheelie

Berichtdoor Sjoerdo » 24 Jul 2012, 08:12

Ik ben redelijk zeker dat het deze was, zal ergens rond 1986 geweest zijn dat ik hem heb gekregen...

De doos is echt bijna identiek aan de microchange doos; http://tfsource.com/products/view/product_id/1557/

Wat een boeven!

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 27 Jul 2012, 19:11

Tsja, copycats zal je altijd houden. Als iets waardevol genoeg is om via een namaak artikel er wat van mee te kunnen verdienen dan zullen bepaalde mensen dat niet laten. Money makes the world go 'round.
Afbeelding

Sjoerdo
Wheelie

Berichtdoor Sjoerdo » 13 Aug 2012, 16:27

Van het weekend de doos binnen gekregen, na eerst nog een extra 22 euro aan inport heffing te hebben betaald (tenminste 10 euro en 12 euro administartiekosten), kon ik gaan uitpakken.

De doos en de bots zijn in redelijk staat, zoals verwacht, maar toch is de algemene kwalitiet slechter dan ik weet te herinneren uit mijn jeugd (bij de eerste keer transformeren heb ik direct een ophangings joint gebroken :cry: )...

Of mijn geheugen laat me in de steek, of ik had toentertijd wel een joustra versie van Microx/reflector...

Tja toch maar eens kijken of ik een joustra versie kan vinden (zal een dure grap worden)...

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 16 Aug 2012, 19:02

Sjoerdo schreef:Van het weekend de doos binnen gekregen, na eerst nog een extra 22 euro aan inport heffing te hebben betaald (tenminste 10 euro en 12 euro administartiekosten), kon ik gaan uitpakken.

De doos en de bots zijn in redelijk staat, zoals verwacht, maar toch is de algemene kwalitiet slechter dan ik weet te herinneren uit mijn jeugd (bij de eerste keer transformeren heb ik direct een ophangings joint gebroken :cry: )...

Of mijn geheugen laat me in de steek, of ik had toentertijd wel een joustra versie van Microx/reflector...

Tja toch maar eens kijken of ik een joustra versie kan vinden (zal een dure grap worden)...

Twintig jaar tijd kan ook wat doen met de kwaliteit van het plastic, in bespeelde staat. ;)
Afbeelding

Sjoerdo
Wheelie

Berichtdoor Sjoerdo » 22 Aug 2012, 14:24

Ja zou ook kunnen, wat verder wel opviel was de flash aan de platic en metalen delen en de fit van die wapens die redelijk slecht is... Ik weet inmiddels dat er in Nederland een een KO rondzwierf in de jaren 80 die qua doos zeeeeeeer veel lijkt op de geen die ik nu heb maar toch net weer eventjes anders. Verklaart mogelijk ook het verschil.

Nou ja ben in ieder geval blij met de set, leuke herrineringen!

Terug naar “Pre-Transformers”