Ervaringen met on-line shops

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Re: Ervaringen met on-line shops

Berichtdoor Supreme Unicron » 21 Mar 2015, 14:57

Gigatron schreef:Wat betreft het backfire-en: door dit soort dingen te delen wordt Andy Rose er niet sympathieker op. Zijn publieke statement is een dick move. Als je een probleem met iemand hebt, dan vertel je dat aan die persoon onder vier ogen. Iemand die zo openlijk haatdragend is en mensen publiekelijk vernedert als ze al in het nauw zitten, daar wil ik geen zaken meer mee doen. Als hij zo is naar een conculega, hoe is hij dan naar zijn klanten of andere mensen als dingen niet gaan zoals hij dat wil? Stel dat hij een geschil heeft met jou, en je bent bona fide of staat bekend als betrouwbaar, zou jij het dan leuk vinden als hij je publiekelijk neerhaalt en voor schut zet?

Mja, als het blijkt dat Andy 100% gelijk heeft, vind ik dat ie groot gelijk had om het naar buiten te brengen (misschien in wat andere vorm). Feit is dat niemand alle feiten kent, behalve Ivan zelf, en dus:

Dat Ivan niets laat horen is niet handig. Ik geef hem nog het voordeel van de twijfel, want hij heeft bij mij en heel wat klanten credit opgebouwd. But time is running out. De grens is voor velen bereikt. Als hij zou zeggen dat hij met DCC te veel hooi op zijn vork heeft genomen, dat hij met zijn privé problemen het bijna niet aankan en daardoor CT op een laag pitje moet zetten, er alles aan gaat doen om in april, dus na DCC, zijn zaken op orde te stellen en zijn excuses daarvoor aan de klanten en verkopers zou aanbieden, dan vergeef ik hem dat...maar dat moet hij dan wel zeggen! Het is voor Ivan een leermoment: eerder aangeven dat er problemen zijn en dat er vertraging is, want dan kan je er nog wat aan doen. Niet wachten tot het bijna te laat is en je er misschien niets meer aan kan doen.

Zo lang hij niets zegt, krijgen de geruchten en het statement van Andy Rose meer validiteit. Andy zit te stoken, maar Ivan moet dit ontkrachten en hem de mond snoeren.
Ik zou het een verlies vinden voor de collectorswereld als Comictoys valt.

Is dit inderdaad de spijker op zijn kop slaan. De twijfel die is gezaaid wordt niet weggenomen, ook na het berichtje van vandaag wat een beetje magertjes is na al deze commotie. Hopelijk kan na DCC de focus weer volledig op Comic Toys en kan hij nog redden wat er te redden valt van zijn winkel.
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Bombshell
Powermaster

Berichtdoor Bombshell » 22 Mar 2015, 08:42

Ik vind de reactie van CT een beetje to little to late.
Daar naast vind ik niet dat zo maar kan zeggen ik help me klanten pas weer na DCC.
Zeker niet als dit al maanden speelt.
Afbeelding

SHOW NO MERCY!

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 25 Mar 2015, 09:31

Ik moet even iets rechtzetten: Andy heeft contact met mij gezocht na een opmerking van mij aan hem. In onze conversatie is eea duidelijker geworden. Wat ik uit zijn verhaal opmaak is dat het statement dat hij maakte op zijn facebook page door twee nederlandstalige fansites is gekopieerd en zij er een sensatieverhaal van hebben gemaakt. Het is vervolgens een eigen leven gaan leiden en het heeft voor veel onrust gezorgd in de collectors wereld.

Hij is geschrokken wat het statement heeft veroorzaakt. Het was niet zijn bedoeling dat het bericht als een lopend vuurtje verspreid werd op internet. Hij wilde slechts zijn vrienden op de hoogte houden en waarschuwen om zaken met CT te staken.

Ik heb via facebook ook de beheerder(?) van Brainfreeze aangesproken op het door hem gedeelde statement. Ik kreeg niet echt een onderbouwd verhaal waarom hij het nodig vond om het statement integraal te verspreiden via zijn site. Het was niet nodig om enkele details wereldkundig te maken en het statement als sensatie te presenteren. Ik durf te zeggen dat de hype over dit statement een destructieve werking heeft op het proces naar en het verloop van DCC.

Ook weer even een andere nuancering: Het bericht van Andy staat hier ook integraal. Het verschil is dat het hier in een afgeschermd deel staat (niet openbaar), voor interne kennisgeving is aan belanghebbenden en bekend is gemaakt nadat het door de nieuwssites was gepubliceerd.

Ik hou een positieve insteek over DCC. Ik wil, met heel veel andere mensen, dat het een succes wordt en dat het een leuke dag wordt. De kans is groot dat, als het geen succes wordt, wat we er zelf grotendeels van maken, we jaren kunnen wachten om weer zo'n groots en episch festijn te mogen meemaken. Laten we dit ene festijn dan ook niet voor onszelf verzieken.

Het doet mij weer beseffen dat je echt moet opletten wat je via social media deelt en wat de kracht van zo'n boodschap kan zijn, en in Andy's geval, een bericht van een belangrijke speler en verkoper in de collectors wereld.
That's mr. Megatron to you

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 25 Mar 2015, 19:07

Om op het bericht van Gigatron in mee te gaan m.b.t. DCC:

Iedereen die van plan was om naar DutchComicCon te gaan voordat op Facebook van alles losging, gewoon naar de conventie gaan. Er is met heel veel moeite voor gezorgd dat zoiets kan worden gerealiseerd in Europa, laat staan in Nederland. En laten we met z'n allen ervoor zorgen dat het een succes wordt! ;)
Afbeelding

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 31 Mar 2015, 16:31

DCC is over. Back to business.

Tijd voor Comic Toys om orde op zaken te stellen. Volgens de KvK zijn ze niet failliet, dus ik zie niet in waarom de orders niet afgehandeld kunnen worden.

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 03 Apr 2015, 18:32

Voorlopig nog akelig stil...
Afbeelding
Nu ook op Facebook!

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 04 Apr 2015, 12:11

En de aangiften tegen Comic Toys gaan vrolijk door...

Ivan moet er snel iets aan doen. Silence = Death. Niks doen schaadt hem als persoon in de collectorswereld.

Ik hoop alleen dat hij niet denkt dat hij, door het succes met Dutch Comic Con, ineens onaantastbaar is en dat dat hem ontslaat van zijn plicht om zijn zaken goed af te handelen met zijn klanten van Comic Toys. Het is wel erg gemakkelijk dat Ellen de schuld in de schoenen wordt geschoven en de val gaat nemen als stroman/martelaar. Maar goed, geen van beide komt de klanten tegemoet...

depthcharge
Wheelie

Berichtdoor depthcharge » 04 Apr 2015, 13:17

kans is groot dat er geld van comictoys naar DCC is gegaan. als dat zo is, is de kans groot dat DCC ook ook mee gaat. en imagoschade in dit wereldje kan hard toeslaan...
Alias Primus

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 14 Apr 2015, 20:22

En het wordt nog erger: Joseph Gatt heeft nu ook een statement op zijn Facebook page gezet dat hij niet door DCC betaald is en waarschuwt collega's om geen zaken te doen met DCC.

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 17 Apr 2015, 14:42

Waarom zijn hier dingen weggehaald?? Gatt is betaald en dat wordt door een Admin weggehaald?? Why???

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 17 Apr 2015, 18:29

Yig schreef:Waarom zijn hier dingen weggehaald?? Gatt is betaald en dat wordt door een Admin weggehaald?? Why???

Ben je in de war met dit topic?:
viewtopic.php?f=23&p=213987#p213987

Er is niks weggehaald
Afbeelding
Nu ook op Facebook!

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 18 Apr 2015, 00:03

Supreme Unicron schreef:
Yig schreef:Waarom zijn hier dingen weggehaald?? Gatt is betaald en dat wordt door een Admin weggehaald?? Why???

Ben je in de war met dit topic?:
viewtopic.php?f=23&p=213987#p213987

Er is niks weggehaald

Mijn excusses....... Al die topics met hetzelfde maakte me in de war :P

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 18 Apr 2015, 11:58

Begrijpelijk. Heb niets verwijderd. Vind wel dat Ivan en Romy zo onderhand orde op zaken moeten gaan stellen, want wat er nu gebeurd brengt grote schade toe aan de Nederlandse toy verzamel community. Niet erg handig om eerst op vakantie te gaan, ook al is het organiseren nog zo zwaar geweest. Mijns inziens hebben ze de bal bij CT laten vallen door alle aandacht aan DCC te geven en de webshop te laten voor wat het is. Dit kan je naar de klanten toe die pre-orders of bestellingen open hebben staan niet maken. Die mensen hebben hard gewerkt voor hun geld en hebben recht op de spullen die ze gekocht hebben. Of dit de CT medewerkers uitkomt of niet, daar heeft de klant niets mee te maken. Het was handiger geweest om voor een paar maanden extra mensen in te schakelen om alle orders op tijd de deur uit te sturen, dan was alle negativiteit rondom CT niet eens aan de orde geweest.
Afbeelding

ObsidianPrime
Wheelie

Berichtdoor ObsidianPrime » 19 Apr 2015, 18:18

Volgens mij is er geen sprake van 'niet erg handig om eerst op vakantie te gaan', maar heeft Ivan die mensen moedwillig opgelicht. Alles wijst er op dat hij dit alles met opzet heeft gedaan en het geld aan z'n nieuwe vriendinnetje heeft besteed. Als hij ook maar enige intentie had om dit ooit recht te zetten had hij inmiddels tenminste 1 van de mensen die hij geld schuldig is wel gecontacteerd. Ze hebben de webshop niet 'gelaten voor wat het is', hij heeft de site verwijderd en sindsdien niemand meer iets laten weten. Als dat geen oplichting is dan weet ik het ook niet meer.

M'n tweede post hier en meteen misschien wat grof, maar ik vind het echt niet kunnen wat hij geflikt heeft.

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 19 Apr 2015, 19:56

Op dit moment zou ik juist verbaasd zijn als er ineens orde op zaken gesteld gaat worden. Een goede, bonafide manager had dat al lang gedaan. Toen ik hoorde dat Ivan na DCC "vakantie" had genomen en gasten van DCC niet betaald had, was dat voor mij een bevestiging dat Ivan andere prioriteiten heeft dan klanten en schuldenaren van Comic Toys en DCC.

Ivan gaat niks meer doen met Comic Toys: het is zijn pakkie an niet meer, want de zaak staat op naam van zijn ex, en die mag als katvanger de klappen van het faillissement opvangen. En Ellen is ook niet over de brug gekomen voor de klanten en schuldenaren.

Ik denk dat we rustig kunnen stellen dat het GAME OVER voor Comic Toys is. Alle krediet die deze zaak had opgebouwd is weg.

En Ivan kan maar beter weg blijven uit Nederland, want er zijn behoorlijk wat mensen pissed op hem.

Eeuwig zonde dit.

Terug naar “Feedback”