Het Paypal topic

Open 24/7 met gratis drankjes (uit eigen koelkast).
Shockwave's solution
Seeker

Re: Het Paypal topic

Berichtdoor Shockwave's solution » 31 Okt 2008, 11:21

Nou, het moest er een keer van komen. Ik heb mijn eerste geschil op Ebay.

Blijkt dat een betaling van Paypal niet verrekend is. Ik heb geen flauw idee waarom. Ik heb diezelfde dag nog een ander item gekocht en die is wel goed gegaan (was nog duurder ook).

Ik wil dat item gewoon hebben natuurlijk maar hoe betaal ik nu? Via Ebay staat het item al als betaald.

Need help!
Ever danced with the Devil in the pale moonlicht?

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 31 Okt 2008, 13:04

In jouw Paypal accountoverzicht kun je via de knop "Alle rekeningactiviteiten" checken of jouw betaling daadwerkelijk is verstuurd. Klik ook op "Details". Dan kun je precies zien naar welk adres en dag waarop het is verstuurd en dit doorgeven aan de verkoper. Stel ook Paypal op de hoogte via de klantenservice. ;)
Afbeelding

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 31 Okt 2008, 13:21

als de betaling op "niet verrekend" staat heb je een echeck gestuurd en is het geld nog niet van je rekening gehaald, kan ruim een week duren

vmeijering
Micromaster

Berichtdoor vmeijering » 08 Dec 2008, 14:59

Ik heb ook een vraag.

In juli heb ik een Brave Maximus gekocht en nu nog steeds niet ontvangen of geld terug gekregen.
Ik heb toendertijd een geschil gemeld, en uiteindelijk gesloten omdat de verkoper er niet op reageerde en ebay de informatie gaf dat na deze stap (het sluiten van het geschil) er verdere stappen ondernomen zouden worden. Dat was dus in oktober dat ik deze email van hun kreeg.

Nu is het onderhand een 5 weken later en ik hoor maar niks van ze. Ook kan ik natuurlijk geen email naar ze sturen omdat zodra ik het objectnummer invul, ik te zien krijg dat dit verlopen is :cry:

Ik heb de transformer met paypal betaald. Krijg ik nou nog wat te horen van ebay of is het normaal dat ze niks zeggen???

Dit stond er in de email van ebay:
Beste vmeijering,
Op 20-okt-2008 heb je het geschil met robotcollector4life gesloten en het probleem aan Regels en veiligheid gemeld. Je hebt verklaard dat je problemen niet zijn opgelost.

eBay neemt overtredingen van het beleid hoog op. Ons team van Regels en veiligheid beoordeelt je melding en onderneemt passende actie als de verkoper het beleid voor wanprestaties van verkopers heeft overtreden.

De volgende acties zijn mogelijk:

De aanbieding wordt geannuleerd.
Accountprivileges worden beperkt.
De rekening wordt schorst.
eBay-kosten voor geannuleerde aanbiedingen worden niet terugbetaald.
Aanpassingen in het schema voor aanbiedingskosten
De PowerSeller-status wordt ingetrokken.
De politie wordt ingeschakeld.

Vanwege privacyreden en juridische beperkingen kunnen we je geen details over eventuele acties verstrekken. Ook is het mogelijk dat andere leden niets van deze acties merken.

Je kunt het gesloten geschil op elk gewenst moment bekijken in het overzicht van het geschillenpaneel.

Bedankt dat je dit geschil aan ons hebt gemeld.

Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen of weet naar wie ik moet/kan mailen? Tnx!
Afbeelding

"There is no substitute for full throttle"

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 08 Dec 2008, 15:23

Als eerste kan ik je zeggen dat je je geld kwijt bent.

nadat dat een beetje bezonken is kan ik je uitleggen waarom:

je hebt een ebaygeschil geopend, daar waar je een paypal geschil had moeten openen, die had je moeten opwaarderen tot claim, dit is nu niet meer mogelijk, dit is veel te laat

waarschijnlijk had de koper geen gekoppelde paypal rekening aan zijn ebayaccount, je hebt waarschijnlijk een invoice betaald die je van de verkoper kreeg? als je daarbij geen ebayobjectnummer had ingevuld had je ook geen geld terug gekregen

het bericht van ebay is een zoethoudertje, dat geeft de illusie dat ze er iets aan gaan doen, maar ze doen niks en je zal er nooit meer wat van horen

voortaan alleen met paypal betalen via ebay, dus de knop op ebay indrukken waar op staat "Nu betalen" (oid) of direct vanaf de paypalsite maar dan selecteren dat je een ebay object betaalt

Ook kan je beter alleen met een creditcard betalen via paypal, als je namelijk met een bankrekening of balance betaalt geldt de kopersberscherming bijna niet.

vmeijering
Micromaster

Berichtdoor vmeijering » 08 Dec 2008, 15:28

Tja, dat bezinken had ik al eerder gedaan...maar bedankt dat je me nog even een moment gaf ;)

Ik begreep er al niks van, had ook veel actiever moeten zijn maar dacht dat komt vast wel goed. Een hele wijze les geleerd, al was de prijs mijn inziens toch iets te hoog daarvoor...maar goed.

Ik had wel via paypal betaald maar idd niet via hun een claim ingediend. Ook betaal ik niet via creditcard maar via bankafschrijving. Toch maar even goed nadenken of ik een creditcard aanvraag, ben eigenlijk niet zo fan van deze dingen aangezien ik nu nog student ben.

Tnx voor de info ieg :mrgreen:
Afbeelding

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 08 Dec 2008, 15:33

je kan ook gewoon een card nemen zonder echte "credit", ik krijg gewoon iedere maand de rekening van al mijn aankopen met de card en betaal die in 1 keer, ook geen rente en bkr registratie dus ;)

vmeijering
Micromaster

Berichtdoor vmeijering » 08 Dec 2008, 15:36

Hmm ok, wat is dat voor card dan en waar zou ik die aan kunnen vragen?

Je kan me ook pm-en natuurlijk :)

Tnx!
Afbeelding

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 08 Dec 2008, 15:41

ik heb gewoon een visa card via de anwb, maar je bank heeft ook altijd wel een card

PrimeTime
Seeker

Berichtdoor PrimeTime » 27 Jan 2009, 18:48

Ligt bij jullie Paypal er op dit moment ook uit, of moet ik es een belletje gaan plegen? ;)
Afbeelding
"I am Wreck-Gar, I dare to be stupid"

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 27 Jan 2009, 18:50

bij mij werkt het wel

PrimeTime
Seeker

Berichtdoor PrimeTime » 27 Jan 2009, 18:58

gerrutcamaro schreef:bij mij werkt het wel

Ok,

morgen 8.00 uur zijn die gasten de eerste, want hier ontkent ie in alle toonaarden. tnx Gerard.
Afbeelding
"I am Wreck-Gar, I dare to be stupid"

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 27 Jan 2009, 20:00

bellen is af te raden, stuur liever een mail aan: paypallambik@ebay.com

ligt het niet gewoon aan jou instellingen? dat is nl wel het meest waarschijnlijke

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 06 Apr 2009, 14:04

gerrutcamaro schreef:je kan ook gewoon een card nemen zonder echte "credit", ik krijg gewoon iedere maand de rekening van al mijn aankopen met de card en betaal die in 1 keer, ook geen rente en bkr registratie dus ;)

Heb je helemaal geen credit ruimte dan? Als je niets opneemt (doe ik ook normaliter) dan krijg je nog steeds een BKR registratie. Idem voor een consumptief krediet wat je niet opneemt bijvoorbeeld.

Anyway: OT

Een tijd geleden had ik ook weer eens gedonder met een ebay verkoper. Na het opzetten van de paypal claim kwam er in paypal opeens een tracking nummer van een zending verzonden de dag NA het opzetten van de claim (NB: Zat tegen de eind termijn hiervoor reeds aan...)
Paypal was deze week slim en gaf me mijn geld terug.
Nu is deze gast onlangs voor de tweede keer begonnen met een lading reminders om WEER dat geld te krijgen. Ik heb hem al 1 keer aangegeven bij ebay en paypal maar blijkbaar werkt dat niet heel erg.
Naast wederom contact opnemen wat ik natuurlijk ga doen wilde ik even polsen of er nog meer mensen dit soort spannende ervaringen hadden?

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 06 Apr 2009, 14:11

mijn creditcard staat niet geregistreerd bij het bkr, ondanks dat hij dus iedere maand wel kortlopend krediet geeft

die verkoper probeert nu zijn provisie terug te krijgen bij ebay, het nadeel daaraan is dat je een melding niet betalende bieder krijgt, je kan bezwaar hiertegen aantekenen bij ebay om die melding weer te laten verwijderen want wat de verkoper doet is tegen de regels, je moet alleen wel een lange adem hebben als je correspondeert met ebay

Terug naar “Het Clubhuis”