Het Paypal topic

Open 24/7 met gratis drankjes (uit eigen koelkast).
gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 02 Sep 2007, 11:05

leuk voorbeeld van de kopersbescherming van paypal:

Ik koop voor $515,- (€392,02) een 2007 botcon set (incl shipping), ik betaal via paypal, verkoper heeft 9 pos. feedback en is gecontroleerd via paypal. Nog dezelfde dag krijg ik via ebay bericht dat de verkoper verwijderd is van ebay op verdenking van fraude en onze transactie geannuleerd is, zij raden mij aan om niet te betalen en als ik al betaald heb de betaling terug te draaien. Ik neem contact op met paypal, zij weigeren direct de transactie terug te draaien, ik moet maar een claim openen. na een week zonder tegenreactie van de verkoper wordt ik in het gelijk gesteld en krijg ik terug van paypal (tatatataa): $279,61 (€200,-).

Dit is helaas kenmerkend voor de manier waarop de kopersbescherming werkt van paypal, ik heb zo ook al een transactie open staan van 18 februari 2005 waar ik ook al 280 euro op te kort kwam. In mijn ogen is de kopersbescherming van paypal nep en slechts een lokkertje om meer klanten te trekken.

Dit is voor mij niet langer acceptabel, ik zal dan ook de komende maand al mijn veilingen aanpassen en niet langer paypal accepteren van mijn kopers, geen uitzonderingen helaas is het voor mij niet te doen om paypal volledig uit te bannen, veel aankopen zullen helaas via hun moeten blijven lopen omdat betalen in de VS nu eenmaal vaak alleen op die manier kan

Overlord
Powermaster

Berichtdoor Overlord » 02 Sep 2007, 16:17

Wat een shitzooi Gerard
Echt vervelend man :evil:
Afbeelding

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 14 Sep 2007, 16:09

Goed nieuws voor mensen zonder creditcard, maar die wel Paypall willen gebruiken:

http://www.promo-paypal.nl/ddb/
Afbeelding

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 14 Sep 2007, 16:58

daar zitten wel wat nadelen aan:

niet iedere overschrijving is instant, ze accepteren er maar 1 per keer, de volgende wordt dan een echeck en dat duurt tegewoordig meer dan een week

je kan niet meer terugvallen op de verzekering van je creditcard als paypal je in de steek laat, ik denk dat dit de voornaamste reden is voor deze ontwikkeling, paypal zal wel teveel geld verliezen omdat mensen de cc maatschappij opdracht geven de transactie terug te draaien

Whateverist
Minibot

Berichtdoor Whateverist » 22 Sep 2007, 11:43

Ik heb op de Paypal-website gezocht tot ik scheel zag maar kan het niet vinden: weet iemand of het ondertussen mogelijk is om geld over te schrijven van een Belgische rekening naar een Paypal-account zonder dat daar een kredietkaart aan te pas komt? Blijkbaar is dat in Nederland mogelijk, maar ik vind niks over mijn eigen land...

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 22 Sep 2007, 12:51

Whateverist schreef:Ik heb op de Paypal-website gezocht tot ik scheel zag maar kan het niet vinden: weet iemand of het ondertussen mogelijk is om geld over te schrijven van een Belgische rekening naar een Paypal-account zonder dat daar een kredietkaart aan te pas komt? Blijkbaar is dat in Nederland mogelijk, maar ik vind niks over mijn eigen land...
Voor zover ik heb gezien is het vooralsnog voor mensen uit België nog niet mogelijk om zonder credit card te betalen. :(
In Nederland is dit al een aantal jaar wel mogelijk gek genoeg.

Is er misschien geen mogelijkheid dat je eventueel een Nederlandse bankrekening opent zodat dit wordt omzeild? ;)
Afbeelding

Whateverist
Minibot

Berichtdoor Whateverist » 22 Sep 2007, 13:08

Merde.

Een Nederlands rekening is teveel moeite. Toch bedankt voor de suggestie ;)

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 22 Sep 2007, 14:07

Whateverist schreef:Merde.

Een Nederlands rekening is teveel moeite. Toch bedankt voor de suggestie ;)
Ik vind het jammer dat Belgische gebruikers van Paypal niet vanuit een bankrekening kunnen betalen. Sinds een aantal weken kunnen Nederlandse gebruikers zelfs Paypal laten machtigen om het betaalde bedrag van hun bankrekening af kunnen schrijven. Daarmee kun je dan een instant betaling doen, net zoals bij een credit card. Normaal gesproken zou je dan eerst geld moeten hebben overgemaakt vanuit je bankrekening om daarmee jouw account te funden om daarna het geld te versturen. ;)
Gezien de constante ontwikkeling wat betreft Paypal.nl de laatste 1.5 jaar, vraag ik mij af waarom de diensten van Paypal.be juist achterblijven. :s
Afbeelding

Shockwave's solution
Seeker

Re: Het Paypal topic

Berichtdoor Shockwave's solution » 24 Jul 2008, 17:01

Mensen ik ben echt een newby om te betalen via paypal. Ik zit nu namelijk een beetje in de knoop. Ik heb iets gewonnen en heb aangegeven dat ik dit via postwissel wil betalen. Dat wil ik nu juist niet! Hoe kan ik dit weer laten omzetten naar creditcard? Er staat wel mooi dat je Paypal weer kan selecteren maar dat zie ik dus niet! :s

En ik weet dat deze gast paypal accepteerd..

Kan iemand mij helpen?
Ever danced with the Devil in the pale moonlicht?

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 24 Jul 2008, 18:11

gan naar je paypal account, ga naar "geld overmaken" dan naar "ebayobjecten betalen" selecteer het juiste object en daar achter zit een "betalen" button

Shockwave's solution
Seeker

Berichtdoor Shockwave's solution » 28 Jul 2008, 10:23

Ik heb dat gezien maar merk dat hij mijn creditcard die ik had laten registreren niet pakt. Ik zal eens kontakt opnemen met Paypal.. Grr.. Ik heb nu dus twee objekten die ik nog moet betalen.. heel irritant..

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 28 Jul 2008, 11:36

Shockwave's solution schreef:Ik heb dat gezien maar merk dat hij mijn creditcard die ik had laten registreren niet pakt. Ik zal eens kontakt opnemen met Paypal.. Grr.. Ik heb nu dus twee objekten die ik nog moet betalen.. heel irritant..
Je hebt wel de verificatie doorlopen voor je credit card? Dat duurt wel even. ;)
In het verleden was bekend dat Paypal niet alle typen CC's pakte. Ik dacht dat het nu wel voorbij zou zijn? :?:

Wat ook kan natuurlijk is om te betalen via jouw bank-/girorekening.
Ga naar "Profiel" in het menu van "Mijn rekening". Kies in de kolom van "Financiële informatie" de regel met "Bankrekeningen". Wil je jouw Paypal account koppelen aan jouw rekening, klik dan op de knop "Toevoegen". Als je de benodigde gegevens hebt ingevuld krijg je als het goed is het verzoek of je Paypal laat machtigen om steeds bij elke betaling die je via Paypal verstuurt, het verschuldigde bedrag van je rekening af te schrijven. Je krijgt dan verificatiecodes binnen op jouw rekening die je dan weer moet invoeren in jouw account. Dan is het daarna mogelijk om steeds een Paypal-betaling te doen zonder dat je steeds eerst geld moet overschrijven vanuit jouw bank-/girorekening en nog eens moet omzetten in de juiste valuta. ;)
Doe je dit niet, dan moet je steeds zelf vooraf het geld over laten schrijven vanuit jouw bank/girorekening naar jouw Paypal account wat ook 1-2 werkdagen kan duren voordat je een betaling kunt versturen. ;)
Afbeelding

Shockwave's solution
Seeker

Berichtdoor Shockwave's solution » 28 Jul 2008, 16:55

Sunstorm schreef:
Shockwave's solution schreef:Ik heb dat gezien maar merk dat hij mijn creditcard die ik had laten registreren niet pakt. Ik zal eens kontakt opnemen met Paypal.. Grr.. Ik heb nu dus twee objekten die ik nog moet betalen.. heel irritant..
Je hebt wel de verificatie doorlopen voor je credit card? Dat duurt wel even. ;)

Ja zeker! Ik diende 4 cijfers in te vullen maar wanneer ik de betaling dan ook daadwerkelijk wil verrichten geeft hij aan dat hij de laatste twee cijfers niet herkend.. Misschien wel een goeie om mijn girorekening toe te voegen.. Ik zie echt zulke vette (en goedkope) dingen op internet.. Er gaat vast een wereld voor mij open.. :lol:

Shockwave's solution
Seeker

Berichtdoor Shockwave's solution » 28 Jul 2008, 16:57

No shit! Ik heb denk ik net mijn eerste betaling verricht! :P

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 28 Jul 2008, 18:25

Shockwave's solution schreef:No shit! Ik heb denk ik net mijn eerste betaling verricht! :P
Kijk eens aan, het is gelukt! :cool:
Nu gaat het de goede kant op. Of niet. Het ligt eraan hoe je het bekijkt. :lol:

So many things to buy and so less money in my pocket... :lol:
Afbeelding

Terug naar “Het Clubhuis”