Het LEGO topic

Open 24/7 met gratis drankjes (uit eigen koelkast).
Sunstorm
Moderator
Moderator

Het LEGO topic

Berichtdoor Sunstorm » 18 Jun 2006, 11:10

Ik lees hier regelmatig dat sommige mensen op dit forum zich ook bezig houden met het verzamelen van LEGO. Een apart topic hierover leek mij wel op z'n plaats aangezien er zoveel LEGO-lijnen zijn en iedereen net weer iets anders daarvan verzamelt. Je hebt o.a. de klassieke lijnen, treinen, Star Wars, Batman, Dino 2010, noem maar op.

Verzamel jij LEGO, heb je opmerkingen, vragen of wil je gewoon hier iets over kwijt, this is the place! ;)
Afbeelding

Generation Tracks
Veteraan
Veteraan

Berichtdoor Generation Tracks » 18 Jun 2006, 12:19

"Met lego kun je alles maken" :)

Als ik me niet vergis was dit altijd de slogan. Een hele sterke imo.

Nog steeds heb ik bakken lego vanuit mijn kindertijd. Samen met
Transformers was dat toch iets waar ik me als kind uren mee
kon bezighouden! De dozen lego staan nu ergens op zolder
weggemoffeld, maar het kan altijd weer van pas komen met
verdere eventuele gezinsuitbreiding ;)

Ik heb ooit als kind met lego een heel Formule 1 circuit gebouwd,
compleet met pitstraat, garages en tribunes!!

Lego is cool! ;)
Afbeelding
Afbeelding

sharky
Veteraan
Veteraan

Berichtdoor sharky » 18 Jun 2006, 12:47

Lego was echt het speelgoed van vroeger(en nog steeds)

Had vroeger ook bakken vol.
Kon vroeger dan ook niks in elkaar laten :lol:

Tegenwoordig heb je wel erg veel verschillende lijnen van Lego.

Technisch Lego vond ik dan ook erg cool.
Had er nog zo'n grote sportauto van daar was ik echt een week mee bezig om inelkaar te krijgen :P
It's a world full of heroic Cybertrons and evil Destrons!!

Generationone4ever
Natuurzuiver bier

Berichtdoor Generationone4ever » 18 Jun 2006, 13:16

Ik bouwde zelf altijd hele lego steden! Had vroeger die grote politiebureau! Het gaafst vond ik de ruimte en de ridder lego!
Afbeelding

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 18 Jun 2006, 14:04

Vroeger als kind was het vaak Transformers èn LEGO.
LEGO was ook zeer geschikt om er Transformers mee te bouwen. :lol:
Riddertijd, Space en Miniland vond ik vroeger de leukste thema's.
Later kwam er nog het Soldaten/Piraten thema bij, wat ik toen ook tof vond.

Nu vind ik de Star Wars lijn erg cool.
Dat ze al die vehicles en characters uit het Star Wars universum zo treffend kunnen vertalen naar LEGO blokjes vind ik nog steeds erg knap.
En de prijzen die ervoor worden gevraagd zijn haast vergelijkbaar met die van Transformers. :s

Een Imperial Star Destroyer voor 370 euro of een Jabba's Sail Barge voor 90 euro. Vroeger was het ook niet goedkoop, maar nu zitten er echt dure stukken bij.
Afbeelding

Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Berichtdoor Skywarp » 18 Jun 2006, 14:44

Ook bij mij was het Lego en Transformers, iets anders vond ik niet interessant. :P
En idd, die slogan zouden ze nu nog moeten gebruiken, geniaal gewoon.

Maakte vroeger ook altijd TFs van mijn lego. :cool:

Alles ligt nu in een grote kist.
Als we een zoontje krijgen, heeft ie dat alvast, wordt het een dochter en ze vind het niks, dan is mijn neefje er blij mee. :cool:

Persoonlijk vind ik het Lego van tegenwoordig wat tegenvallen.
Vroeger zaten er voorbeelden van bij hoe je er iets anders van kunt maken, maar dat gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk, alleen bij de grotere dozen.

En idd, tis ook best duur....Grote dozen, maar echt veel steentjes zitten er niet bij.

Toch blijft het het coolste speelgoed ooit IMO, het overtreft zelfs de TFs!
Afbeelding

Snarl
Wheelie

Berichtdoor Snarl » 18 Jun 2006, 21:06

Heilige boontjes op een stokkie, wat heb ik veel tijd doorgebracht met het bouwen met Lego!!
Uren was ik stil.

Alles staat nu in een grote doos op zolder, leuk voor als ik straks ooit een kind krijg die dat ook leuk vind.
Dat is ook het leuke van Lego; blijft altijd leuk en bruikbaar. Alles past immers op en aan elkaar! :cool:
Dinobots kick butt!

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 19 Jun 2006, 13:03

een tipje voor jullie: zeker de grote oude Lego bouwdozen blijven hun geld waard. schrok me half lam van wat ze nu nog vragen voor die 2 dozen die ik een week geleden op de rommelmarkt scoorde. als ik ze puur voor de verkoop had gekocht dan had ik er bij elkaar toch een eurootje of 50 (!!!!!!!!!!) op kunnen verdienen met de online doorverkoop.

ook de onlangs aangechafte star destroyer blijft zijn geld waard. maakt de ebayers geen bal uit of dat ding nieuw of 5e hands is, 300 euro leggen ze er zo voor neer. enige wat ze willen is dat het beestje kompleet is.
Afbeelding

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 19 Jun 2006, 17:28

HellSpawn schreef:een tipje voor jullie: zeker de grote oude Lego bouwdozen blijven hun geld waard. schrok me half lam van wat ze nu nog vragen voor die 2 dozen die ik een week geleden op de rommelmarkt scoorde. als ik ze puur voor de verkoop had gekocht dan had ik er bij elkaar toch een eurootje of 50 (!!!!!!!!!!) op kunnen verdienen met de online doorverkoop.
Dat is zeker waar!
Als ik eBay zo afspeur op die grote sets van de jaren 80 en begin 90, dan wordt er daarvoor best wel grof geld neergelegd. Ook al is het bijvoorbeeld tweedehands en zijn niet alle steentjes in uitstekende staat meer.

Die lijnen van de jaren 80 en begin 90 vind ik stukken mooier dan die van nu, op enkele uitzonderingen na. Nu ziet alles er wat te modern uit.
Afbeelding

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 03 Aug 2006, 12:48

Inderdaad, dit was ook heel erg goed gemaakt speelgoed. Zeker als jehet gaat vergelijken met Playmobiel oid, steekt Lego er zeker bovenuit. Zelf was ik helemaal gek van het "ruimte-Lego" uit die tijd en laat dit nu eens fantastisch combineren met Transformers ;) Maar als ik eerlijk ben, vond ik Transformers toch interessanter hoor.

En de prijzen van Lego met doos, daar moet je ook niet te licht over denken. Mijn zwager had de rode trein uit de jaren '80, die een beetje leek op de Franse TGV. Compleet met doos en al, en die ging weg op Marktplaats voor ruim 175 euro.

En in Alkmaar zit een klein Lego winkeltje, waar ik wel eens langsloop als we gaan winkelen en daar hebben ze ook oude dozen Lego... Heel leuk om daar eens te snuffelen. Misschien dan Jetfire het adres wel weet ??

Misschien weten de andere Lego fans hier meer van af...
Afbeelding

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 03 Aug 2006, 13:07

ik verzamel ook lego, alleen miniland/city spul, ik heb de meeste sets van die serie van 1980 tot ongeveer 2000, dus idd meerder politiebureau's, vliegvelden, 6 treinen ed

nadeel van tweedehands lego kopen is dat het vaak nogal afgeleefd is en dat de witte blokjes nogal verkleurd zijn, meer nog dan met TF, lego staat kennelijk vaker op de plank in het zonnetje

ooit als ik nog eens een zolder over heb ofzo ga ik legoland bouwen, tot die tijd staan die 6 curverkratten en enkele dozen in de berging :(

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 03 Aug 2006, 13:08

Voor de Bionicle liefhebbers, ik heb de nieuwe Toa Inika sets gespot in Intertoys R'dam ;)

Grote dingen zijn het, maar mijn geld gaat nu toch ff weer naar TF's :lol:
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 03 Aug 2006, 13:09

gerrutcamaro schreef:ik verzamel ook lego, alleen miniland/city spul, ik heb de meeste sets van die serie van 1980 tot ongeveer 2000, dus idd meerder politiebureau's, vliegvelden, 6 treinen ed

Ik dacht al, waar blijf je ;) ?? Maar heb je ook een foto van dat moois, want ik weet zeker dat er meerdere mensen hier op dit forum dit heel mooi zullen vinden...
Laatst gewijzigd door MegatR1n op 03 Aug 2006, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 03 Aug 2006, 13:10

ik kan wel een foto maken van die kratten , maar dat schiet niet echt op :lol:

MegatR1n
Headmaster

Berichtdoor MegatR1n » 03 Aug 2006, 13:13

gerrutcamaro schreef:ik kan wel een foto maken van die kratten , maar dat schiet niet echt op :lol:

Dan wachten we wel tot het moment dat je een "zolder overhebt" ;)
Afbeelding

Terug naar “Het Clubhuis”