Amazon.com / UK / JP

Niv3k
Newsguy
Newsguy

Re: Amazon.com / UK / JP

Berichtdoor Niv3k » 03 Jan 2013, 23:39

Ja alle orders zijn gecancelled en de prijs gaat nu GBP 99,99 worden...
Toch bedankt!

Sicksikmans
Minibot

Berichtdoor Sicksikmans » 04 Jan 2013, 00:27

gerrutcamaro schreef:op tweakers heb ik al een paar keer dergelijke topics gevolgd en de verkoper staat gewoon in zijn recht aangezien de prijs duidelijk niet klopte (vandaar dat we allemaal gekocht hadden)

Nou ja, duidelijk niet klopte... was het nu echt zo gek om als consument te geloven dat deze prijs echt was? Het was immers een tijdelijke actie, en Amazon doet wel vaker van dit soort stunts (zoals DOTM Jetwing Prime die iets van €53,- kostte, terwijl de Takara versie doorgaans iets van €200,- kostte). Daarnaast viel deze aanbieding samen met boxing day, de Engelse tegenhanger van Black Friday. En heeft de prijs daadwerkelijk zo'n gigantisch verschil? Als de prijs 10 keer zo laag was als normaal, okee. Maar nu verschilt de prijs maar de helft van de Amerikaanse retail prijs. Dat valt nog in wat je redelijkerwijs een stuntaanbieding kan noemen. Bij een eerdere rechtszaak was de uitspraak ook dat toen de aangeboden prijs een tiende was van de marktwaarde, de consument dan pas zelf de conclusie kan trekken dat het niet klopt.

Was het een hele mooie aanbieding die je niet vaak zal tegenkomen? Ja. Maar ongeloofwaardig? Nou nee. Als je duidelijk kan maken dat deze prijs geloofwaardig is (en wij zijn dan nog zeer geïnformeerde consumenten, maar de gemiddelde consument ziet gewoon een mooi actiefiguurtje voor z'n kinderen) is de verkoper verplicht het ook daadwerkelijk voor die prijs te leveren. En hoe hadden we eigenlijk als consument moeten achterhalen dat deze prijs veel te goed koop was? We haalden net aan uit de omschrijving dat het MP-10 was, maar de omschrijving was mager (niks of het nu de Takara of de Hasbro versie was) en we hadden gedurende aanbieding nog niet eens een plaatje om vanuit te gaan. Amazon heeft heel er op lopen bokken met een slechte omschrijving en een verkeerde prijs, en probeert hun straatje nu schoon te vegen.

Ik heb maar een mailtje gestuurd naar een consumenten organisatie, om wat informatie in te winnen wat in zo'n geval de beste manier is om actie te ondernemen. Amazon is hierbij gebonden aan het Europees rechtsysteem en de wetten van verkoop op afstand.

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 04 Jan 2013, 10:59

het is jou vrije tijd

Neder_belg
Micromaster

Berichtdoor Neder_belg » 04 Jan 2013, 11:46

Ik vind persoonlijk dat Sicky wel een goed punt heeft. Het feit dat het in hun eigen regels wordt vermeld, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk toegestaan is. Hoogstwaarschijnlijk is het wel goed uitgezocht door een jurist toen het werd opgesteld, maar dan nog.

En wat is nu in dit geval marktwaarde. We praten over een nieuw stuk plastic speelgoed, meer is het namelijk voor de grootste groep consumenten niet. Dat wij er als verzamelaars een grote waarde aan toekennen staat er los van. Ik heb laatst in een speelgoedzaak ook spullen gekocht voor €2, die normaal een verkoopwaarde hadden van €25. Moet ik dan als consument deze prijs ook in twijfel trekken? Als het gaat om een tijdelijke actie, dan is 50% korting echt niet gek.

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 02 Jan 2014, 21:15

Nou ik wilde dus wat Transformers halen en ik had al een hoopje bijelkaar. Nou begreep ik dat de prijs boven 35 dollar gratis verzendkosten kreeg net toen we het definitief wilde maken zagen we dat de verzendkosten hoger waren dan de prijs zelf. Wat is het probleem?

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 02 Jan 2014, 21:27

Bonecrusher schreef:Nou ik wilde dus wat Transformers halen en ik had al een hoopje bijelkaar. Nou begreep ik dat de prijs boven 35 dollar gratis verzendkosten kreeg net toen we het definitief wilde maken zagen we dat de verzendkosten hoger waren dan de prijs zelf. Wat is het probleem?

Gratis verzenden, vermoedelijk alleen binnen de USA. ;)
Afbeelding

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 02 Jan 2014, 21:36

Dus dan moet ik verdorie 54 euro betalen voor een pakket van 46 euro? Kan je ook gratis verzending krijgen als je niet de shipment op maandag zet maar tussen de 8 -?? werkdagen? :p

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 03 Jan 2014, 20:31

Bonecrusher schreef:Dus dan moet ik verdorie 54 euro betalen voor een pakket van 46 euro? Kan je ook gratis verzending krijgen als je niet de shipment op maandag zet maar tussen de 8 -?? werkdagen? :p

Als je kiest voor ontvangst op maandag bij een internationale verzending dan betaal je sowieso veel meer dan normaal. En dan heb je nog niet eens over de invoerrechten. Verdiep je eerst in de verzendkosten voordat je iets koopt en wat een reële levertijd is met de bijbehorende kosten. De verzendopties staan vaak vermeld met de bijbehorende levertijden. ;)

Vanuit de USA zal het verzenden niet gratis zijn. ;)
Kijk in de voorwaarden op de website.
Afbeelding

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 03 Jan 2014, 21:03

Hoe weet ik dan al wat de verzendkosten zijn? Staat dat al bij het artikel? Moet je trouwens ook veel meer betalen als er figuren eigenlijk nog niet in de winkels/shops zitten en dat je daarom een 2de shipment moet betalen?

Sorry maar dit is serieus de eerste keer dat ik wat ga kopen op Internet en ik ben niet eens 15 jaar oud.

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 03 Jan 2014, 23:55

Bonecrusher schreef:Hoe weet ik dan al wat de verzendkosten zijn? Staat dat al bij het artikel? Moet je trouwens ook veel meer betalen als er figuren eigenlijk nog niet in de winkels/shops zitten en dat je daarom een 2de shipment moet betalen?

Sorry maar dit is serieus de eerste keer dat ik wat ga kopen op Internet en ik ben niet eens 15 jaar oud.

Ik raad je aan om als eerste gewoon iets bij een Nederlandse verkoper (gerrutcamaro, Comic Toys, Archonia (Belgie)) te kopen voordat je internationaal iets probeert. Een stuk simpeler en een stuk minder gedoe met verzenden en betalen.
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 04 Jan 2014, 00:26

Dat zal ik dan wel proberen in juni/September een eigen rekening en fulltime paketten krijgen. (Ja, je ziet het goed ongeveer een half jaar dat tot een half jaar + een kwartaal kan duren.)

Terug naar “Sightings”