Amazon.com / UK / JP

DrScalpel
Micromaster

Re: Amazon.com / UK / JP

Berichtdoor DrScalpel » 02 Jan 2013, 11:23

Zo te zien hebben ze de Masterpiece Prime van de site gehaald... veel succes voor degenen die hem besteld hebben, hopelijk wordt ie snel verstuurd voor die prijs! :)

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 02 Jan 2013, 13:35

Daar was ik al bang voor, dat dat zou gaan gebeuren. Bovenaan de website stond "sale until Januari first". Kan zijn t/m 31-12-12, of tot en met 1-1-13. Bleek dus de laatste te zijn. Heb net even mijn order gecheckt, staat nog steeds netjes zoals ik hem geplaatst heb, inclusief prijs per stuk van de aanbieding. Nog niet verstuurd uiteraard, dat zal wel over een maand pas zijn denk ik.
Afbeelding

Ra88
Micromaster

Berichtdoor Ra88 » 02 Jan 2013, 14:38

Had al iemand gevonden. :(

Hoop dat deze sale wel gewoon doorgaat en dat ie alleen nu uitverkocht is...Fingers crossed.

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 02 Jan 2013, 20:46

Estimated dispatch time: 30 jan - 6 feb, staat er nu bij mijn order. Dus echt op het nippertje besteld. Jammer voor de mensen die dit nu pas lezen. Of het in stock zal geraken is een, maar voor diezelfde prijs? Ik denk het laatste in ieder geval niet. ;)
Afbeelding

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 03 Jan 2013, 17:51

aankopen zijn al gecancelled (voorspelbaar)

Neder_belg
Micromaster

Berichtdoor Neder_belg » 03 Jan 2013, 18:40

Ik begrijp wel waarom ze de orders annuleren, maar snap niet dat ze het (kunnen) doen.

In mijn ogen is dat het risico van ondernemen, als je een fout maakt neem je dit als verkoper voor je rekening.

Wel heel jammer.

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 03 Jan 2013, 19:35

Mijn aankoop is ook gecanceled. Het was anders ook te mooi om waar te zijn. ;)
Een online winkel kan orders van dergelijke aanbiedingen zomaar annuleren als het in hun policy staat, zie ook die van Amazon.uk:

http://www.amazon.co.uk/gp/help/custome ... Id=1040616

Details van de bewuste sectie:

"3 PRICING AND AVAILABLITY

All prices are inclusive of legally applicable VAT.

We list availability information for products sold by us on the website including on each product information page. Beyond what we say on that page or otherwise on the website, we cannot be more specific about availability. As we process your order, we will inform you by e-mail as soon as possible if any products you order turn out to be unavailable and you will not be charged for those products.

Please note that unless otherwise stated on the website, delivery estimates are just that. They are not guaranteed delivery times and should not be relied upon as such.

Despite our best efforts, a small number of the items in our catalogue may be mispriced. We will verify pricing when processing your order and before we take payment. If we have made a mistake and a product's correct price is higher than the price on the website, we may either contact you before shipping to request whether you want to buy the product at the correct price or cancel your order. If a product's correct price is lower than our stated price, we will charge the lower amount and send you the product."
Afbeelding

willem en angel
Seeker

Berichtdoor willem en angel » 03 Jan 2013, 19:45

Nu kost hij 215£ nogal een verschil
[Afbeelding

Neder_belg
Micromaster

Berichtdoor Neder_belg » 03 Jan 2013, 19:45

@ Sunstorm

Ik ben me daar wel van bewust, maar zo wordt het allemaal wel heel vrijblijvend. Op deze manier kun je jezelf voor alles indekken.

Ik ben toch meer opgegroeid met de instelling " een deal is een deal". Had je als verkoper maar beter je werk moeten doen.

Ra88
Micromaster

Berichtdoor Ra88 » 03 Jan 2013, 20:59

Bah, was te verwachten, maar nog steeds heel erg jammer.

Niv3k
Newsguy
Newsguy

Berichtdoor Niv3k » 03 Jan 2013, 21:12

Hij gaat nu waarschijnlijk voor GBP 99,99 verkocht worden als ik een medewerker van Amazon.co.uk moet geloven.

Sicksikmans
Minibot

Berichtdoor Sicksikmans » 03 Jan 2013, 21:26

Verdomme, dit maakt me toch wel heel pissed. Ik vraag me toch serieus af of we hier niet te maken hebben met een breuk in onze rechten als consument. Amazon mag dan wel zo'n gezellig stukje policy hebben, ik ga toch even kijken of de wet misschien wat anders zegt.

En ja hoor:

Volgens EU wetgeving is de verkoper verplicht bij het product de prijs te vermelden, alsmede de geldigheidsduur van het aanbod of de prijs. De bepalingen hierbij uit de wet bij koop op afstand zijn dwingend recht. Een leveranchier mag hier niet van afwijken door zijn eigen algemene voorwaarden vast te stellen. Elke bepaling die in strijd is met dit dwingende recht, is vernietigbaar (ongeldig).

Ik ga denk maar eens een consumentenbond raadplegen.

Niv3k
Newsguy
Newsguy

Berichtdoor Niv3k » 03 Jan 2013, 21:53

Ik denk niet dat Amazon in problemen zal raken hierdoor.

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 03 Jan 2013, 21:59

op tweakers heb ik al een paar keer dergelijke topics gevolgd en de verkoper staat gewoon in zijn recht aangezien de prijs duidelijk niet klopte (vandaar dat we allemaal gekocht hadden)

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 03 Jan 2013, 23:20

Ook mijn order van 5 stuks in gecancelled. Niv3k en Jordany het spijt me, maar ik krijg geen MP-10 's binnen. Ook niet voor mezelf.
Afbeelding

Terug naar “Sightings”