Winkels in Hong Kong

Mixmaster
Seeker

Winkels in Hong Kong

Berichtdoor Mixmaster » 21 Aug 2007, 16:45

Ik heb een vraagje. Mijn schoonvader is in Hong Kong en het zou wel fijn zijn als hij wat voor me mee kon nemen. Weten jullie misschien bepaalde winkels daar te zitten die Transformers (vintage) verkopen.
Afbeelding

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 21 Aug 2007, 17:34

He Mixmaster,

Het ligt eraan of je pa in Kowloon of op Hong Kong Island zit.

Een winkel in Hong Kong die je definitief moet bezoeken is er een die bij de ferry op Kowloon (Tsim Tsa Shui) ligt bij de Harbour city mall. Kuen kee trading co ltd. Vanuit de ferry gezien loop je naar de Haagen Dazs en dan loop je de mall in. Aan het eind van de hal zie je een toy store die heel veel japanse stuff heeft. Kijk daar eens. Daar heb ik mijn Kiss Rodimus gevonden. En als je de Harbour city mall in loopt: kijk ook eens bij de Toys r us.
En een verdieping onder de toys r us in Causeway bay op Hong Kong Island (die zit tegenover HMV megastore en Ikea(!) ) zitten ook veel speciaal zaken. Daar zag ik toen redelijk wat masterpieces.

Er zijn verder niet zo veel toystores. Toys 'r us heeft de beste kansen, en vooral die bij Harbour city mall. Zeg maar dat daar ook de Hard Rock cafe in de buurt zit en je vanaf de Kowloon kant de mooiste foto's maakt van Hong Kong island. De ferry is maar 0,50 euro ;-)

Mocht hij toevallig ook in Kanton/ Guangzhou komen... Chinese Friendshipstores (mega warenhuizen van 10 verdiepingen) zijn ook altijd goed voorzien. Als je van de Haizhu Guangchang metro station naar het westen loopt richting de Qingping markt, kom je nog marktpassages tegen aan je linkerhand waar ze ook speelgoed verkopen. Ik heb daar bv de Classic Soundwave gezien voor 30 euro. En je kan nog enigszins afdingen ook!
That's mr. Megatron to you

Mixmaster
Seeker

Berichtdoor Mixmaster » 22 Aug 2007, 18:09

Thanks zal het hem proberen duidelijk te maken :lol:
Afbeelding

Gigatron
Targetmaster

Re: Winkels in Hong Kong

Berichtdoor Gigatron » 04 Sep 2012, 22:19

Hoi allemaal,

Ik kom binnenkort in Hong Kong. De vorige keer kwam ik niet verder dan de Toys r us in Harbour City, een winkel in Star City naast de ferry ( Kuen kee trading ltd naast de Harbour city mall) de TRU in Causeway bay en wat losse winkels in de Windsor house ( onder de TRU in Causeway bay).
Is iemand bekend met Toyzone in de Causeway Bay commercial centre in sugar street? En met de Tai Yuan street in Wan Chai? Sogo?

Ik hoor het graag. Ik zal tzt een rapportage maken.

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 05 Sep 2012, 09:49

Ben heel benieuwd!

Sicksikmans
Minibot

Berichtdoor Sicksikmans » 05 Sep 2012, 21:15

Ik ben in de Tai Yuan Street in Wan Chai geweest, en inderdaad, als je wilt zoeken naar Transformers in Hong Kong, dan moet je daar wezen. Toen ik daar in mei was hadden ze nog hopen First Edition Prime figuren, en ook het zeldzame Takara spul van zowel Prime als Generations. Het zijn vooral verschillende kleine shops daar. Ga wel eerst even rondkijken voordat je daar wat koopt, je kan zo jezelf de nodige bedragen besparen. Overigens is het ook een mooi startpunt om vanaf daar de renbaan van Happy Valley te bezoeken, Causeway Bay of Central Plaza.

Als je overigens toch in Hong Kong ben, dan kan ik het je zeker aanraden om de grote Boedha van Lantau te bezoeken via de kabelbaan. Als je het een beetje slim aanpakt, kan je terug de bus nemen vanaf de berg om dan bij Chi Ma Wan de pont te pakken, terug naar Central of eventueel nog een tussenstop maken op Cheung Chau. Ook als je Victoria Peak opgaat, neem dan niet het treintje naar beneden, maar neem het wandelpad door de jungle (je kan de heel summier verborgen ingang vinden als je dat afschuwelijke winkelcentrum op de top weet te verlaten en dan direct naar links gaat). Als je deze weg volgt, naar beneden, kom je ook vanzelf uit bij Hong Kong Park, met zijn gratis dierentuin. En een extra lekkere aanrader is een keten van oranje shops in Hong Kong waarbij ze van allerlei soorten mango ijs verkopen. Moet je zeker eens uitproberen.

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 07 Sep 2012, 20:04

Bedankt voor de tip, maar helaas gaat het feest niet door: de reis is geannuleerd.

Next time,next time...

Sicksikmans
Minibot

Berichtdoor Sicksikmans » 07 Sep 2012, 23:13

Da's kut voor je man. Maar als je nog in de toekomst naar Hong Kong wil... probeer dan op de vakantiebeurs in Utrecht naar de stand van Cathay Pacific te gaan. Ze strooien daar dan namelijk met beursaanbiedingen in het rond. Ik kon daardoor voor maar 650 euro naar zowel Hong Kong en Taiwan vliegen (sowieso is Taiwan hele dikke schizzel dat je daar zeker eens moet uitchecken).

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 08 Sep 2012, 19:58

650 euro. retour? Hong Kong en Taiwan?
Nice.

Taiwan ken ik niet goed.
Vertel...

Sicksikmans
Minibot

Berichtdoor Sicksikmans » 10 Sep 2012, 09:29

Taiwan is awesome. Zo een beetje compleet pre-communistisch China samengevat in een eilandje ter grote van Nederland, met een hoge welvaart, ontzettend aardige en vrolijke mensen, een goede infrastructuur zodat je binnen een dag overal kan komen, goedkope hotels (je hebt al een heel behoorlijke twee persoonskamer voor €50,- per nacht), heel veel vet design en vormgeving, ontzettend lekker eten met heel veel plaatselijke gerechten, heel veel natuur (80% van het land is onbegaanbaar door de bergen, en eigenlijk is het grootste gedeelte van het eiland pas sinds 1920 'gekoloniseerd'), originele cultuur (er leven er nog 12 aboriginal stammen die meer gemeen hebben met Pacifische culturen dan Aziatische) en een fascinerende geschiedenis (het is blijkbaar nog een ex-VOC kolonie en dan heb je nog Chang-Kai Chek als megalomane dictator). De taal is Chinees, maar met Engels en een goede reisgids voor het nodige aanwijswerk kan je jezelf heel goed redden. Het land lijkt dan ook meer op een Japan of Zuid-Korea dan bijvoorbeeld China. Even de aanraders aldaar:

Taipei is een echte wereldstad die in snel tempo bezig is te moderniseren. Ondanks alle mensen heerst er een relaxte sfeer. Nu zien veel gedeeltes er wel nog een beetje verpauperd uit, omdat de stad eigenlijk is gebouwd als een vluchtelingenkamp , maar ook duiken er overal hypermoderne gebouwen op. Ook veel oude, charmante wijkjes, veel nachtmarkten, toffe musea, hippe winkelgebieden en oh ja, 50 winkels vol met animé figuren, Gundams en natuurlijk Transformers in het ondergrondse winkelcentrum bij Taipei main station. Een nerd walhalla van formaatje Aikabara.

Taroko Gorge is een enorme kloof van een kilometer diep, dichtbegroeid met jungle en vol met watervallen, wilde rivierstromen en imposante watervallen. Ook de moeite uit te checken is de plaatselijke Truku stam. Het Taroko Village Hotel daar is midden in de kloof en biedt heel veel expositie aan de plaatselijke Truku cultuur.

Kaohsiung is een beetje het Rotterdam van Taiwan. Heel lang een vieze industrie stad, maar de laatste tijd is dit één van de hipste steden van Azië geworden. Veel moderne kunstmusea met een uitstekende collectie, prachtige parken, geweldige kitchy tempels en alles wat je van een moderne stad mag verwachten plus meer. Ook uitstekende fietsroutes en zelfs fietspaden.

Kenting is het vakantie gebied, met parelwitte stranden en imposante rotsen. Veel Taiwaneese surfers en veel feesten, met toffe resorts. Ideaal om even uit te rusten, al moet je er wel nog een lange busrit voor ondernemen van af Kaohsiung.

Tainan City is de oudste stad van Taiwan, gesticht door Nederlandse kolonisten. De stad zit vol met eeuwenoude tempels en resten van Nederlandse, Japanse en Engelse forten.

Alishan is een klein dorpje midden in de bergen, waar je de Alishan railway hebt, een klein mijntreintje dat je naar de vele wandelpaden brengt die door de oerbossen lopen. De bomen hier zijn echte woudreuzen van duizenden jaren oud. Wel erg veel Chinese toeristen, die vooral op de spectaculaire zonsondergang op af komen. Alishan is wel erg lastig te bereiken, maar het is de moeite waard.

Sun Moon Lake is een beetje het Valkenburg van Taiwan, maar in al zijn kitchy -heid is het wel erg leuk. Taiwanezen zijn goed in plezier maken. En als je toevallig nog een beetje van animé houdt: ze hebben daar een One Piece pretpark, gecombineerd met een openlucht Aboriginal museum.

Al met al is Taiwan echt één van de tofste landen die ik ooit heb bezocht. Als je het land goed wilt bezoeken, heb je echt iets van 3 weken nodig. Zelf kwam ik met 2 weken eigenlijk tijd tekort.

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 19 Sep 2013, 14:58

Das kut! Ik zat in Kowloon maar had dankzij waardeloos internet in China en Hong Kong erg weinig aan mijn smartphone. De stad is zo groot dat je daar zonder lijst van winkels waar je moet wezen er bijna niet uit komt, en met maar 1 middag om de hele stad te zien ook erg weinig tijd.
Afbeelding

Gigatron
Targetmaster

Berichtdoor Gigatron » 19 Sep 2013, 17:54

Wat Hong Kong betreft: ik werd erop geattendeerd dat er op Kowloon bij Mong Kok een winkel is waar uitsluitend Transformers worden verkocht: Action Robo. Er zouden in de buurt meer van dat soort winkels zitten. Enige nadeel is dat ze pas om 17.00 uur open gaan, omdat de eigenaar nog een day job heeft. Is op Facebook te vinden. (Net als Toyzone overigens)

Overige lokaties:

Richmond Commercial Building, 101-105 Argyle St, Hong Kong

CTMA Centre of CTMA Building, 1N Sai Yeung Choi St S, Hong Kong

In's Point 530-538 Nathan Rd Hong Kong from Yau Ma Tei Station
Laatst gewijzigd door Gigatron op 28 Jul 2014, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 20 Sep 2013, 12:04

Heb ik niet gezien. Als je de kaart van Kowloon erbij pakt niet zo heel erg vreemd als je die mist. Het is nogal een groot gebied waar je er met een taxi zonder files een half uur over doet om onderin bij de haven te komen vanaf het meest noordelijke punt. Lichtshow 's avonds om 8 uur viel goed tegen trouwens.
Afbeelding

Terug naar “Sightings”