Transformers Knock-offs topic

Alle Transformers onderwerpen die niet in de andere forums horen.
Smokescreen
Seeker

Re: Transformers Knock-offs topic

Berichtdoor Smokescreen » 29 Sep 2013, 16:56

Klopt dat is hem.

verkoper heeft in een mail toegegeven dat het een KO is. Maar staat idd niet bij de advertentie. Had een mail gestuurd in de hoop een deal met hem te sluiten. Enige reactie die ik kreeg: Het is een K.O.

Als ik zon KO van ebay zou halen. krijg je dan geen problemen met de Douane?
Afbeelding

Curly0Mess
Micromaster

Berichtdoor Curly0Mess » 29 Sep 2013, 17:23

Bah, naar.

Als hij hem nu verkoopt voor die prijs maakt hij minimaal 30 euro winst.

Kan alleen uit mijn persoonlijke ervaring spreken, maar ik heb geen toeslag bij de douane hoeven te betalen. Op eBay worden de KO advertenties op het moment wel met grote vegen verwijderd. Nadeel is dat diezelfde KO (waarschijnlijk) daarna als origineel worden aangeboden. Voor een originele prijs. In ieder geval, ik kan ze niet meer vinden.

Als ik jou nu was zou ik me richten op Prowl en z'n broers (en latere MP releases) en wat betreft Lambor wachten op een heruitgave en een echte kopen, of de hele Lambor mold even laten voor wat het is en in een later stadium een echte tweedehands kopen van een betrouwbare verkoper voor een normale prijs.

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 29 Sep 2013, 17:50

Curly0Mess schreef:ik moet wel eerlijk zeggen dat het toevoegen van een KO m'n Masterpiece opstelling wat minder glans geeft

De precieze reden waarom je geen KO moet kopen.

Als het je geen bal kan schelen is de KO een uitkomst, maar bij de meesten knaagt het toch op de een of andere manier.

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 29 Sep 2013, 18:04

Dat hangt ervan af. Ik heb een KO van een Japanse combiner speciaal om mijn pre-Transformers (Diaclone) origineel te beschermen tegen beschadigingen. Sloop liever een KO van €8 dan het kroonjuweel van mijn verzameling.
Afbeelding

Curly0Mess
Micromaster

Berichtdoor Curly0Mess » 30 Sep 2013, 15:12

Persoonlijk heb ik geen problemen met G1 KO's, mits deze ook als zodaning verkocht worden. Helaas gebeurt dat weinig.
Dan heb je hier in NL nog een hele groep idioten die dit soort grappen uithalen: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr

Plus dat een groot gedeelte het verschil niet begrijpt tussen een KO/replica en een officiele reissue, en dus elke KO maar een reissue noemt.

Wat Masterpiece betreft heb ik zoals gezegd geen spijt van mijn Red Alert aan koop, maar kan ik hem je niet voor de 100% aanraden omdat er hier en daar wat issues mee zijn (armen die vastgelijmd lijken te zitten, een hoofd die niet goed aansluit waardoor er een nare spleet onstaat).

En op TFW las ik dat MP 16 inmiddels als KO gesignaleerd is. Ook al heb ik de cassettes nog niet, deze zal ik niet zomaar kopen.

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 30 Sep 2013, 15:34

HellSpawn schreef:Dat hangt ervan af. Ik heb een KO van een Japanse combiner speciaal om mijn pre-Transformers (Diaclone) origineel te beschermen tegen beschadigingen. Sloop liever een KO van €8 dan het kroonjuweel van mijn verzameling.

Maar hier sla je de spijker op zijn kop HS. Voor kitbashen en slopen is een KO een uitkomst. Dat juig ik alleen maar toe. Tevens snap ik ook mensen die een KO Black Zarak, Artfire, of Minelba zouden kopen omdat een vintage bijna niet te betalen is.

Maar als je een KO koopt van iets om te displayen, terwijl je verder allemaal "vintage" hebt staan. Dat vind ik persoonlijk gewoon zonde.

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 30 Sep 2013, 19:09

Yig schreef:
HellSpawn schreef:Dat hangt ervan af. Ik heb een KO van een Japanse combiner speciaal om mijn pre-Transformers (Diaclone) origineel te beschermen tegen beschadigingen. Sloop liever een KO van €8 dan het kroonjuweel van mijn verzameling.

Maar hier sla je de spijker op zijn kop HS. Voor kitbashen en slopen is een KO een uitkomst. Dat juig ik alleen maar toe. Tevens snap ik ook mensen die een KO Black Zarak, Artfire, of Minelba zouden kopen omdat een vintage bijna niet te betalen is.

Maar als je een KO koopt van iets om te displayen, terwijl je verder allemaal "vintage" hebt staan. Dat vind ik persoonlijk gewoon zonde.

Hier kan ik mij grotendeels bij aansluiten. ;)

De Dino Cassettes heb ik gewoon als KO, het origineel is gewoon te duur (IMHO). Maar van iets dat nog geen jaar geleden is uitgebracht ga ik geen KO uitvoering kopen. Een MP met licentie wil ik gewoon met alles wat erbij hoort, dus 'Lamborghini' en 'Countach'. En verder een nette afwerking van verf en joints.
Om te voorkomen dat je een MP duur aanschaft is het gewoon het meest verstandig deze aan te schaffen als pre-order. ;)
Afbeelding

Smokescreen
Seeker

Berichtdoor Smokescreen » 30 Sep 2013, 19:30

Ik denk dat ik toch ook voor de originele Red Alert en Sideswipe ga. Gewoon even geduld hebben, kom er vanzelf wel een tegen voor een goede prijs.

Ik heb zelf weinig problemen met KOs. Mits de kwaliteit goed is. Maar als ik dat zo lees van een gat in Red Alerts hoofd. Dan is mijn twijfel wel weg.

Hoorde trouwens dat er ook een KO van Soundwave komt.
Afbeelding

ElekTriC
Powermaster

Berichtdoor ElekTriC » 30 Sep 2013, 20:16

lambor/sideswipe werd toch weer opnieuw uitgebracht, dus daar is in feite je kans :P red alert weet ik zo niet
Afbeelding

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 01 Okt 2013, 07:50

Sunstorm schreef:En verder een nette afwerking van verf en joints.

jammer dat die van takara dat niet heeft :muziek:

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 01 Okt 2013, 09:50

Smokescreen schreef:Ik denk dat ik toch ook voor de originele Red Alert en Sideswipe ga. Gewoon even geduld hebben, kom er vanzelf wel een tegen voor een goede prijs.

Ik heb zelf weinig problemen met KOs. Mits de kwaliteit goed is. Maar als ik dat zo lees van een gat in Red Alerts hoofd. Dan is mijn twijfel wel weg.

KO boeren zijn nu echt de Masterpiecemarkt kapot aan het maken. KO Tapes, KO Sideswipe, KO Red Alert, allemaal KO's van spullen die zeer recent op de markt zijn verschenen en bij sommige retailers nog in de schappen staan. :x

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 01 Okt 2013, 18:44

gerrutcamaro schreef:
Sunstorm schreef:En verder een nette afwerking van verf en joints.

jammer dat die van takara dat niet heeft :muziek:

Niet altijd, nee. ;)
Afbeelding

iDarkDesign
Targetmaster

Berichtdoor iDarkDesign » 02 Okt 2013, 15:16

Yig schreef:
Smokescreen schreef:Ik denk dat ik toch ook voor de originele Red Alert en Sideswipe ga. Gewoon even geduld hebben, kom er vanzelf wel een tegen voor een goede prijs.

KO boeren zijn nu echt de Masterpiecemarkt kapot aan het maken. KO Tapes, KO Sideswipe, KO Red Alert, allemaal KO's van spullen die zeer recent op de markt zijn verschenen en bij sommige retailers nog in de schappen staan. :x

Van alle recente Takara releases stond er een paar weken terug NIETS in de schappen. Takara produceert voor de Japanse markt en daar zijn ze niet te vinden. Prowl nu waarschijnlijk wel een paar weken maar daarna ook niet meer.

iDD
Afbeelding

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 02 Okt 2013, 16:35

Takara pompt voornamelijk voor China tegenwoordig....

Los daarvan, online dealers hebben zat. Ik denk dat dat meer een gevalletje scalping is. In de VS kom je uiteindelijk ook amper een nieuwe release tegen als je de winkels gaat bezoeken.

iDarkDesign
Targetmaster

Berichtdoor iDarkDesign » 02 Okt 2013, 17:29

Japanse verpakking is niet voor internationale markt. Mag het nog zo lijken; bedrijfstechnisch is dat gewoon niet zo.

iDD
Afbeelding

Terug naar “Transformers Overig”