Stel je vraag aan de rest

Alle Transformers onderwerpen die niet in de andere forums horen.
Raymond T.
Targetmaster

Re: Stel je vraag aan de rest

Berichtdoor Raymond T. » 19 Jul 2014, 10:56

Bonecrusher schreef:Hoe verkleurt je figure?

UV stralen. Zonlicht is het ergste wat de kleuren van jouw figuren kan overkomen. Rood wordt wit, wit wordt grijs, geel wordt bruin, Paars wordt roze. De beste bescherming is om alles in lichtdichte kasten te bewaren en er voor zorgen dat er gewoon geen licht op de figuren komt. Wil je toch per se je figuren openbaar in je huis plaatsen, dan zou je moeten investeren in UV-werend glas of folie. Maar beide opties zijn niet goedkoop. UV werend glas is de beste optie om verkleuring tegen te gaan zonder alles op te sluiten. Maar dat gaat je zo'n 200 a 300 euro per vierkante meter kosten en dan heb ik het nog niet eens over het installeren. De goekopere optie is UV werend folie. Maar dat gaat je ook iets rond de 40 tot 50 euro per vierkante meter kosten, en folie slijt. Het is de goekopere optie, maar je zou dat toch iedere 3 tot 5 tot misschien 7 jaar weer moeten vervangen, afhangend hoe veel zonlicht het te verduren heeft gehad.
Gebruik in je huis ook lage Watt spaarlampen. Gewone verlichting en voornamelijk TL verlichting geven ook een straling af dat de kleuren kan aantasten. Niet in de grote getalen als zon licht, maar hou een figuur langdurig bij dit soort verlichting, en deze zullen uiteindelijk ook gaan verkleuren.
Afbeelding

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 19 Jul 2014, 12:20

Raymond T. schreef:

UV stralen. Zonlicht is het ergste wat de kleuren van jouw figuren kan overkomen. Rood wordt wit, wit wordt grijs, geel wordt bruin, Paars wordt roze. De beste bescherming is om alles in lichtdichte kasten te bewaren en er voor zorgen dat er gewoon geen licht op de figuren komt. Wil je toch per se je figuren openbaar in je huis plaatsen, dan zou je moeten investeren in UV-werend glas of folie. Maar beide opties zijn niet goedkoop. UV werend glas is de beste optie om verkleuring tegen te gaan zonder alles op te sluiten. Maar dat gaat je zo'n 200 a 300 euro per vierkante meter kosten en dan heb ik het nog niet eens over het installeren. De goekopere optie is UV werend folie. Maar dat gaat je ook iets rond de 40 tot 50 euro per vierkante meter kosten, en folie slijt. Het is de goekopere optie, maar je zou dat toch iedere 3 tot 5 tot misschien 7 jaar weer moeten vervangen, afhangend hoe veel zonlicht het te verduren heeft gehad.
Gebruik in je huis ook lage Watt spaarlampen. Gewone verlichting en voornamelijk TL verlichting geven ook een straling af dat de kleuren kan aantasten. Niet in de grote getalen als zon licht, maar hou een figuur langdurig bij dit soort verlichting, en deze zullen uiteindelijk ook gaan verkleuren.

Ze slingeren door mijn hele huis heen want ik moet nog een vitrine kopen.

Kan blauw ook verkleuren?

Raymond T.
Targetmaster

Berichtdoor Raymond T. » 19 Jul 2014, 12:48

Bonecrusher schreef:
Raymond T. schreef:

Ze slingeren door mijn hele huis heen want ik moet nog een vitrine kopen.

Kan blauw ook verkleuren?
Minder snel dan rood, maar ook blauw kan verkleuren. Wordt lichter of groenig.
Afbeelding

Smokescreen
Seeker

Berichtdoor Smokescreen » 27 Dec 2014, 10:48

Even een vraag aan iemand die Generations Arcee heeft. Hoe zijn de verhoudingen van Arcee ten opzichte van G1 versies van Springer, Kup, Hot Rod en Blurr? Zou Arcee hier tussen passen?
Afbeelding

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 27 Dec 2014, 13:28

Smokescreen schreef:Even een vraag aan iemand die Generations Arcee heeft. Hoe zijn de verhoudingen van Arcee ten opzichte van G1 versies van Springer, Kup, Hot Rod en Blurr? Zou Arcee hier tussen passen?

Takara is zo vriendelijk geweest deze vraag voor je te beantwoorden :P

https://twitter.com/TF_pr/status/547723257248370688

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Smokescreen
Seeker

Berichtdoor Smokescreen » 27 Dec 2014, 16:27

Dank je wel. Ook voor het plaatsen van de fotos. Beter Antwoord is er niet. Past er wel goed tussen volgens mij.
Afbeelding

Jazzman
Wheelie

Berichtdoor Jazzman » 08 Jan 2015, 13:33

Ik heb zojuist een paar transformers binnen gekregen die ik voor een habbekrats van Marktplaats heb afgehaald.
Mosc Swindle en mosc beast wars Optimus Primal vs Megatron.
Doordat ik ze zo goedkoop binnen had, ging ik er helemaal vanuit dat het KO's waren die ik open zou maken en in de kast zetten. Ik spaar zelf geen MIB's of MOSC's omdat ik liever dingen transformeer en af en toe her inricht. Maar nu ik ze in handen heb twijfel ik. De spaanse Swindle lijkt echt, is nooit van de kaart afgeweest en dus ook niet bestickert. En hetzelfde geld voor de Beastwars. Er staat Hasbro en Takara op, samen met de juist data en copy-rights.

Wat denken jullie? Echt of niet? Zal ik ze op de kaart houden en doorverkopen, zodat ik zelf meer losse bots kan verkopen? Zijn ze uberhaupt iets waard op de kaart? Of kan ik ze net zo goed openmaken en in mijn kast zetten? Please help....
Ter verduidelijking foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Beastwars:
Afbeelding

Afbeelding

wilcosu35
Targetmaster

Berichtdoor wilcosu35 » 08 Jan 2015, 16:20

ik heb die beast wars set ooit nieuw gekocht in de winkel toen ik een jochie was, en volgens mij is dat een originele, of het moet wel een verrekt goeie knock-off zijn. zelfs de kleine comic zit er bij.
'Met grijze worst, lekker warm, formaat afgeschoten kinderarm.
Wordt in Utrecht zeer terecht, al eeuwenlang het brood belegd'

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 08 Jan 2015, 18:50

Die Swindle is gewoon een originele uitgave. Deze maakte deelt uit van de Classics serie dat begin jaren 90 uit kwam in diverse Europese landen, waaronder Nederland. Elk land had een specifieke line-up waarbij die van Spanje erg interessant was. ;)

Check dit en klik op 1991:

http://tfarchive.com/toys/catalogues/ge ... logues.php
Afbeelding

Jazzman
Wheelie

Berichtdoor Jazzman » 08 Jan 2015, 21:16

Ik snap je even niet, dat is de Engelse catalogus. Wat is er dan met die spaanse?

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 08 Jan 2015, 22:39

Jazzman schreef:Ik snap je even niet, dat is de Engelse catalogus. Wat is er dan met die spaanse?

Het gaat er niet om dat die catalogus de Engelse versie is, het geeft de totale line-up aan van deze Classcs G1. Dus incl. de Spaanse uitgaven. ;)
Afbeelding

Bombshell
Powermaster

Berichtdoor Bombshell » 01 Apr 2015, 18:18

OKe ik ben op zoek naar TF prime of TF animated maar dan nederlands gesproken.
Ik kan nergens een torrend vind en zelfs op you tube vind ik het niet.
Wie kan mij op weg helpen met deze serie's???
Vraag niet om dvd's om over te nemen maar heeft er iemand een link ofzo waar ik dit wel kan vinden?
Hoeven niet alle eps te zijn als ik er maar een aantal heb voor me dochter om naar te kijken.
alvast bedankt!
Afbeelding

SHOW NO MERCY!

Raymond T.
Targetmaster

Berichtdoor Raymond T. » 01 Apr 2015, 18:54

Bombshell schreef:OKe ik ben op zoek naar TF prime of TF animated maar dan nederlands gesproken.
Ik kan nergens een torrend vind en zelfs op you tube vind ik het niet.
Wie kan mij op weg helpen met deze serie's???
Vraag niet om dvd's om over te nemen maar heeft er iemand een link ofzo waar ik dit wel kan vinden?
Hoeven niet alle eps te zijn als ik er maar een aantal heb voor me dochter om naar te kijken.
alvast bedankt!

Ik ben er niet zeker van of ze Nederlandse Transformers Animated dvd's hebben uitgebracht.

Maar Transformers Prime zeer zeker wel.
Complete Nederlandse seizoen 1
http://www.bol.com/nl/p/transformers-pr ... 013735412/

Seizoen 2, deel 1
http://www.bol.com/nl/p/transformers-pr ... 028795033/

Seizoen 2, deel 2
http://www.bol.com/nl/p/transformers-pr ... 031471099/

Seizoen 2, deel 3
http://www.bol.com/nl/p/transformers-pr ... 032728083/

Seizoen 2, deel 4
http://www.bol.com/nl/p/transformers-pr ... 037165501/
Afbeelding

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 02 Apr 2015, 12:13

Beide series staan ook op Netflix (Animated 2 seizoenen, Prime 1 seizoen + Beast Hunters film), zowel Engels als Nederlands gesproken
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Bombshell
Powermaster

Berichtdoor Bombshell » 02 Apr 2015, 13:41

Ging er mij om ze te downloaden.
Kan alleen de engelse versie vinden maar die heb ik allemaal al.
Dus ik zoek iets van een torrend ofzo.
Afbeelding

SHOW NO MERCY!

Terug naar “Transformers Overig”