TF: Prime RiD - Deluxe Soundwave

Plaats hier je Transformers reviews! En lees wat andere mensen van figuren vinden.
Jaspervb96
Minibot

TF: Prime RiD - Deluxe Soundwave

Berichtdoor Jaspervb96 » 05 Mei 2012, 22:01

Hallo allemaal,
Dit is mijn aller eerste TF review dus tip's en kritiek is/zijn welkom!

______________________________________________________________________________________________

Naam: Soundwave (inc. Laserbeak)
Classe: Deluxe
Ras: Decepticon
Prijs: 19,99 (ToysXL, Bart Smit, Intertoys)

Soundwave

Al sinds de release van de RiD lijn is Soundwave een gewild figuur, hij is lastig te vinden in de winkels aangezien hij een "only one in a case" is. Mij is het in ieder geval gelukt om hem te vinden en ik kan u zeggen dat hij het zoeken waard is.

Vehicle-mode
Sounwave is een fictieve "UAV-Drone" (onbemand vliegtuig) dat zichtbaar is gebaseerd op een MQ-9 Reaper van de USAF.
Hij oogt in de verpakking wat saai aangezien hij in zijn vehicle-mode verpakt zit, Dit heeft hij vooral te danken aan zijn wat eentonig blauwe kleur. Maar schijn bedriegt, want eenmaal uit de verpakking kun je zien hoe mooi die blauwe kleur eigenlijk is. Een metaillic lichblauwe kleur heeft hij, en het mooiste is dat dit allemaal de kleur van het plastic is! Dat betekend dat er voor de productie genoeg budget over is voor paint-apps en gewrichten. Deze paint-apps zijn heel erg netjes, geen klodderige troep die we gewend zijn van de vorige DOTM lijn. Ze zijn zelfs zo netjes dat ze in mijn ogen onmisbaar zijn op dit figuur.

Transformatie
Als je naar een foto van het figuur kijkt lijkt de transformatie erg ingewikkeld, maar dat valt heel erg mee. Hij is in dus verre makkelijk, dat hij eigenlijk een beetje saai is om te transformeren. Zijn transformatie is namelijk niet meer dan z'n armen en benen uit vouwen en positioneren, ik ben zelf meer een fan van transformaties waar bepaalde dingen moeten worden omgebouwd, in dit geval dus niet zo. Wat ook jammer is, is dat z'n gehele borstkas een groot blok is dat in vehicle-mode de achterkant moet voorstellen van de drone, gelukkig is dit niet lelijk en zul je mij niet horen klagen.
De TF's van deze lijn worden ook wel revealers genoemd, dit heeft te maken met een soort mechanisme dat de hoofden onthuld zodra er iets wordt bewogen (denk maar aan dat automorph gimmick van bumblebee), in dit geval verschijnt het hoofd van Soundwave zodra je de straalmotor naar achter trekt. Erg tof dus!

Robot-mode
Soundwave's hoogtepunt is toch echt zijn robot-mode, dus komt vooral door zijn hoge show-acuracy en de geweldige poses die je hem kan laten maken. Een groot voordeel is dat soundwave's borstkas een groot stuk is, hierdoor heeft hij geen kibble en dat maakt hem een fantastisch figuur! Is dat stuk toch nog ergens goed voor!
Verder komen alle paint-apps heel mooi terug in de robot en dat maakt hem het zoeken waard!

Gimmick
Naast de reveal gimmick die ik al had besproken komt Soundwave met een hele toffe andere gimmick, Laserbeak die bij hem verpakt zit past net zoals in de serie in zijn borstkas, en dat heeft Hasbro heel goed gedaan! Zelfs zo goed dat een mede TF-fan/vriend niet eens zag dat laserbeak in zijn chest zat.
Soundwave heeft in totaal 3 peg-holes waar je laserbeak of eventueel andere wapens in kan pluggen. Maar de mensen die de serie hebben gezien weten dat Soudwave geen wapens nodig heeft, zelfs niet tegen Airacnid!!

Foto's:
Vehicle-mode:
Afbeelding

Z'n mooie kleur:
Afbeelding

Een hele mooie robot-mode:
Afbeelding

Je kunt duidelijk zien dat het een kwestie is van armpjes uitvouwen en klaar is kees:
Afbeelding

Totaal geen kibble!
Afbeelding

Er zijn toffe poses mogelijk!
Afbeelding

Hele toffe poses!!
Afbeelding

Where is Waldo Laserbeak?
Afbeelding

There he is!
Afbeelding

Conclusie
Voor de prestaties van Hasbro tegenwoordig is Soundwave extreem goed gelukt, ik hoop dat dit niveau de komende tijd zal blijven en verbeteren want 19,99 is best wat geld voor een deluxe figuur.
Verder is Soundwave zelf een verschrikkelijk mooi figuur dat zijn geld waard is, daarom wil ik tegen iedereen zeggen: Mocht je hem toevallig zien, geef hem een kans, desnoods verkoop je hem later door want er zijn heel veel mensen die je hiermee blij kunt maken!

Vehicle-mode: 8/10
Transformatie: 7/10
Robot-mode: 10/10

Hopelijk is deze review goed genoeg voor jullie :P Bedankt voor het lezen en mochten er vragen zijn dan ben ik zeker bereid deze te beantwoorden!

Gr. Jasper van Blokland
-Knock Out, ''Watch out for the quiet ones..."

Terug naar “Transformers Reviews”