Voyager Megatron

Plaats hier je Transformers reviews! En lees wat andere mensen van figuren vinden.
Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Voyager Megatron

Berichtdoor Supreme Unicron » 17 Mei 2011, 19:18

Naam: Megatron
Groep: Decepticons
Serie: Dark of the Moon
Grootte: Voyager

Vehicle Mode

Afbeelding

Megatron is terug in Dark of the Moon en eindelijk heeft hij een Earth mode. Het is een tanker truck. Grappig detail is dat het een MACK vrachtwagen is, net als ROTF Mixmaster.
De vehicle mode is erg gedetailleerd, met overal roest plekken (die helaas niet geverfd zijn). Hij heeft zelfs een heeeel klein hood ornament. Het doek is van zacht rubber plastic en zit los op de aanhanger en klemt nergens aan vast, dat is een beetje jammer (maar als je hem nooit ondersteboven houdt heb je er geen last van)

Afbeelding
Afbeelding

Een erg leuke feature in vehicle mode is het feit dat je de trailer een paar graden heen en weer kunt draaien. De joints die hiervoor worden gebruikt worden in robot mode niet gebruikt, dus dit is puur ontworpen voor de vehicle mode. Dat hadden ze ook niet kunnen doen. Een leuke feature die de vehicle mode helemaal af maakt.

Afbeelding
Afbeelding

Het voorste gedeelte van de tank is Megatron’s MechTech geweer. Die kun je in vehicle mode bovenop de cabine bevestigen. Ik ben niet zo’n enorme fan van de MechTech gimmick en in dit geval ziet er ook niet zo heel goed uit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Omdat dit een vrachtwagen met trailer is in Voyager formaat, is hij helaas verschrikkelijk uit schaal met alles en iedereen.

Afbeelding
Afbeelding

Robot Mode

De robot mode van Megatron ziet er geweldig uit. Zowel met hoofddoek/poncho/burka als zonder.

Afbeelding
Afbeelding

Megatron is eindelijk symmetrisch! Z’n lange armen en benen, z’n wat kleinere romp en zijn kleine hoofd laten hem er heel dynamisch uitzien. Alhoewel het hoofd wel iets groter had gemogen.

Waarom verhult Megatron zijn gezicht? Omdat hij nogsteeds last heeft van zijn vorige ontmoeting met Optimus Prime:
Afbeelding

Megatron is erg poseable. Hij heeft een (soort van) waist joint en hij heeft vanwege de transformatie twee joints in z’n armen. Hierdoor kan hij z’n armen over elkaar doen! (Altijd een pluspunt bij mij)

Afbeelding
Afbeelding
Light piping!
Afbeelding

Z’n MechTech wapen kun je aan allebei de armen bevestigen. In niet-uitgeklapte vorm ziet het er een beetje lomp uit, maar uitgeklapt ziet het er best goed uit. Op z’n MechTech geweer zit ook een MechTech port, zodat je andere wapens er aan kunt koppelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DOTM Megatron is in robot mode even groot als de ROTF Voyager. Alleen is hij wat slanker en daardoor lijkt het alsof hij een stuk kleiner is (z’n kleine hoofd heeft hier waarschijnlijk ook mee te maken). DOTM Voyager Megatron mist een beetje bulk, zoals voorgaande Megatrons dat wel hadden (en het CGI model ook heeft)

Afbeelding

Ik ben erg positief over dit figuur. Een mooi uitziende vehicle mode en een bad-ass robot mode. Nadelen zijn het gebrek aan paint apps en het wat kleine formaat. Ik hoop daarom ook op een toekomstige Leader mold die dit figuur verbetert en wat meer movie accurate is. Maar tot dan is deze Voyager de beste Megatron die we tot nu toe in DOTM hebben gezien, en misschien zelfs de beste Movie Megatron tot nu toe (ik kan niet kiezen tussen de ROTF Voyager en deze).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Conclusie

Megatron is een grote aanrader. De beste DOTM toy tot nu toe!

Cijfer:
8,0

Volledige gallery @ SU Domain:

http://www.su-domain.nl/v/dotm/vmegatron/
viewtopic.php?f=30&t=6339

Afbeelding
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Wheelie
Powermaster

Re: Voyager Megatron

Berichtdoor Wheelie » 17 Mei 2011, 20:49

Hij ziet er toch beter uit dan ik eerst dacht.
Goede review. :mrgreen:
Look on the bright side...atleast they didn't bring that sawed off nerd Rumble along.

Starscream,you fool!!!

planeetridder
Minibot

Berichtdoor planeetridder » 19 Mei 2011, 21:52

ik ga hier voor in de winkels kijken,
goeie review :thumbup:
Get ready to kick tailpipes!

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 29 Jul 2011, 15:03

ik vind dit ook nog steeds een goede bot. Zeker voor een Voyager van Megatron. Wat dat betreft is het de beste release so far wat mij betreft. Geen enorme kibble oid. Iets wat hij wel deelt met bijna alle Megatrons in het bayverse is dat hij ergens tussen concepten hangt. In de film heeft deze versie bijvoorbeeld wel weer de klauw uit de vorige film voor zover ik kon zien.

Al met al wel een hele leukebot. Een leader met stoffen kap en kettingen is denk ik het enige wat hier over heen zal gaan.

Overigens is de HftD Prime met Matrix perfect in schaal met deze bot. Aangezien deze mal ook in DotM is uitgegeven kun je hem ook zonder schaamte gewoon er naast zetten vind ik :)

Terug naar “Transformers Reviews”