More than Meets the Eye

Van Marvel en Dreamwave tot de recente IDW comics zoals More Than Meets The Eye
Sprite
Minibot

More than Meets the Eye

Berichtdoor Sprite » 10 Jan 2012, 17:40

...waarvan deeltje 1 morgen verschijnt! Hier alvast een voorproefje:

http://www.seibertron.com/transformers/ ... iew/23634/

Heerlijk hoe personages in deze zeven paginas al meer persoonlijkheid hebben dan sommigen ooit gekregen hebben in vijfentwintig jaar... Alleen al in deze preview toont James Roberts zich een meester verteller die zowel plot als personages tot in de puntjes beheerst. Geen enkel woord teveel en elke zin heeft diepgang en significantie: het is nu al duidelijk dat zijn verhalen verschillende lagen zullen hebben waardoor zelfs het herlezen ervan weer nieuwe inzichten zal brengen. Ik kan niet wachten tot ik #1 morgen in mijn begerige klauwtjes zal hebben! :mrgreen:
Afbeelding

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Re: More than Meets the Eye

Berichtdoor Supreme Unicron » 12 Jan 2012, 21:01

Dat was geweldig. Keb de mijne digitaal gekocht via Comixology. Werkt perfect.

Review:

In het kort: echt een aanrader, een van de beste TF comics tot nu toe. Zeker de beste #1 issue tot nu toe. Een goed instap moment voor de mensen die de comics uit het oog zijn verloren (alhoewel ik wel aanraad eerst The Death of Optimus Prime te lezen)

(Spoilers)

Niet alleen legt dit nummer de basis (een hele grote basis) voor de komende nummers, het laat ons ook kennis maken met de volledige cast. James Roberts is gewoon erg goed in het overbrengen van een personage in 1 of 2 panels, of soms zelfs 1 of 2 zinnen. Bijvoorbeeld in dit nummer Brainstorm en Swerve. Swerve die maar één panel voor kwam in dit nummer, maar nu eigenlijk al mijn favoriet is :P Elke personage komt aan bod en brengt een verhaallijn met zich mee. Whirl, waarvan we al wisten dat het een enorme lul is, blijkt nog veel erger te zijn. Drift, die ik niet alleen uit kan staan, maar ook echt leuk begin te vinden (terwijl die nog steeds bijna niets zegt). Ultra Magnus die Autobots die hun symbool schuin dragen al wantrouwt ("Sometimes I wonder how you see the world, Ultra Magnus" Briljant :P ) Tailgate, de arme kerel. Chromedome die al Prowl al heel lang kent en ook dingen voor hem gedaan heeft, maar beste vrienden is met Rewind (en die wordt gepest met z'n alt mode :P ("A GIANT Memory Stick!"). En nog een paar 'bots (Cyclonus, Rung, Rodimus, Prowl) die ook allemaal ruim aan bot komen.

Het verhaal is veelbelovend. Ik ben benieuwd in hoeverre het einde de bedoeling was van Prowl, want dat zou wel een enorme naaistreek zijn, zelfs voor hem.
De boodschap op het einde voorspelt veel onheil op hun reis!

Naast de verschillende lagen in het verhaal en de vele personages die perfect op elkaar inspelen, is dit nummer ook gewoon heel erg *leuk*. Veel humor, zowel knipogen naar fans, grappen die de personages zelf maken, en ook die robot-puns (Rigor Morphis bijvoorbeeld).

De art is weer des Roche. Ik ben fan, maar ik snap dat sommige mensen er niet zo van houden. De rest van de serie wordt getekend door Alex Milne. Ik vind dat hij goede robots tekent en dat hij de afgelopen tijd veel beter is geworden, maar hij mist IMO nog de subtiele dingen. Bijv. lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen, die Nick Roche wel allemaal beheerst.

Yep, ik kan niet wachten op #2.
.. en RID #1
.. .. en Autocracy #1

EDIT; De 12 teasers van IDW:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 13 Jan 2012, 23:22

Een review waar ik me alleen maar bij kan aansluiten. Ik heb MTMTE#1 zeker al tien keer gelezen; echt een geweldig deeltje. En het wordt alleen nog maar beter! (Ik heb al uit geïnformeerde bronnen vernomen dat #2, een verhaal over Skids, TEH BEST STORY EVAH! zal zijn.)
Afbeelding

Wheelie
Powermaster

Berichtdoor Wheelie » 15 Jan 2012, 20:18

De artwork staat me wel een beetje tegen.
Vooral rodimus. :|
Look on the bright side...atleast they didn't bring that sawed off nerd Rumble along.

Starscream,you fool!!!

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 18 Jan 2012, 22:00

Als Nick z'n tekenstijl je niet ligt, zul je wellicht #2 wel meer waarderen. Dan neemt Alex Milne het stokje over en die tekent toch weer heel anders.

Voorbeeldje:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 31 Jan 2012, 12:14

Roche is hier helemaal van het pad. wreckers viel nog mee...
Deel 2 hopelijk wat dat betreft wat beter.

Verhaal. Whirl loopt nog redelijk maar de persoon die hij blijkbaar zomaar in elkaar kan slaan? Nee die zie ik niet. Wrecker of niet.
Searchlight stukje is erg leuk. Ook omdat hij een onderdeeltje uit Zone bij zich had wat jammer genoeg niet mee gaat zo te zien.

Over het algemeen aardig, hopelijk landen de os geslagen leden wel goed want die namen zouden wel jammer zijn om zomaar op te geven zo snel...

Waarschuwing gedoe ook leuk. Geeft ook duidelijk de inspiratie hoek van de schrijver weer.
Al met al zeker niet slecht maar jammer dat er 0 Decepticons mee gaan zo te zien.

on skids... hopelijk iets origineler dan direct voortgaan op marvel UK....

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 11 Feb 2012, 01:04

Afbeelding

Yig
Targetmaster

Berichtdoor Yig » 16 Feb 2012, 21:29

Ultra Magnus won't make it?? Dat is hem ook al eens eerder gebeurd in de G1 cartooniverse

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 17 Feb 2012, 00:24

#2 was ook weer zeer goed.

Swerve is echt briljant :P Ik zit echt hardop te lachen om alles wat hij zegt :P
Afbeelding
Nu ook op Facebook!

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 18 Feb 2012, 17:20

Ik vind de tekenstijl ook erg mooi. Aan de ene kant is het klassiek-Milne, aan de andere kant is het ook speelser en dynamischer dan ik van hem gewend ben. Zijn beste werk ooit.

Alle personages zijn ook heerlijk amusant in dit verhaal. Serieus, er is geen enkel personage in deze strip die ik niet interessant vind. Zelfs Cyclonus is leuk en daar had ik voorheen nooit wat mee. Die scene met hem en Whirl is hilarisch! :D

En Swerve is nu al het favoriete personage van velen. :mrgreen:
Afbeelding

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 18 Apr 2012, 10:13

Afbeelding

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 18 Apr 2012, 23:25

Tsjonge jonge wat blijft dit een geweldige serie, elk nummer is minstens zo goed als de vorige, of zelfs beter.
Niet alleen het verhaal van het nummer zelf is goed (weer een goed intrigerend mysterie, geweldige cliffhanger), maar het zijn vooral die kleine dingen die het zo goed maken. De karakter interacties, Swerve, Chromedome die met een rietje drinkt :P in de bar van Swerve, de verwijzingen naar voorgaande gebeurtenissen, nieuwe concepten als "shapism", Adaptus, of de kleine samenvatting van de oorlog opgedeeld in tijdperken. Dat soort kleine dingen voegen gewoon zoveel toe aan de wereld van de Transformers, en hoe ze leven en denken. En had ik al gezegd dat Swerve briljant is?

Serieus, het enige minpunt aan deze serie is dat je na elk nummer een maand moet wachten op het vervolg.
Afbeelding
Nu ook op Facebook!

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 27 Jun 2012, 16:55

Holy shit, de laatste pagina van #6 :o
Afbeelding
Nu ook op Facebook!

Ra88
Micromaster

Berichtdoor Ra88 » 28 Jun 2012, 16:21

Holy shit dat hele nummer! Ongelooflijk hoeveel content ze elke keer weer in een issue weten te krijgen, en de gebeurtenissen van deze...! Ongelooflijk, zag het écht niet aankomen, en ik vraag me af hoe het nu verder gaat.

Dit roept ook heel wat vragen op over LSOTW...

Dennis
Seeker

Berichtdoor Dennis » 28 Jun 2012, 18:36

Er gebeurd idd veel in deze serie, vind RiD goed, maar deze helemaal super! Maar hoop alleen dat ze t volhouden. Gelukkig hebben ze nu iig een keer het lef om gewoon echt alles anders te doen!

Ik wacht de komende nummers af ;)

Groeten Dennis
Afbeelding

Sometimes nightmares are all that remain of our visions of the truth

Terug naar “Transformers Comics”