The Death of Optimus Prime

Van Marvel en Dreamwave tot de recente IDW comics zoals More Than Meets The Eye
Sprite
Minibot

The Death of Optimus Prime

Berichtdoor Sprite » 20 Dec 2011, 22:42

...verschijnt morgen! Preview hier!
Afbeelding

Grimlock Prime
Minibot

Re: The Death of Optimus Prime

Berichtdoor Grimlock Prime » 23 Dec 2011, 17:06

Besteld en betaald mij Comicasa. Verdorie, kerst zit ertussen. Argh. Waarschijnlijk pas woensdag of donderdag in de bus.
Afbeelding

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Re: The Death of Optimus Prime

Berichtdoor Supreme Unicron » 08 Jan 2012, 19:50

Even verplaatst naar het Comic Review forum, zo kunnen we allemaal zeggen wat we er van vonden.

Ik heb eindelijk dit nummer gelezen, en het was weer eens een toppertje. Ik denk dat ik niet veel verklap als ik zeg dat Optimus niet echt dood gaat, maar wel een metaforische.
Aan te raden is om ook #22 van de Ongoing te lezen omdat de karakterontwikkeling van Optimus in DOOP voortborduurt op die uit dat nummer.

Veel verhaal in dit nummer, veel tekst. Oude bekende personages, maar ook nieuwe zoals Metalhawk. Ik ben benieuwd wat zijn rol zal zijn in de verdere verhalen. Ik vond Bumblebee ook goed overkomen. Waar hij in de ongoing een beetje nietszeggend was, neemt hij hier duidelijk een positie in, en laat hij zien dat hij beste een harde kan zijn. Rodimus is Rodimus. Prowl is weer de echte "Rocherts" Prowl. Het stukje met Ratbat was leuk. Ben benieuwd wat voor plannen Ratbat, Starscream, Soundwave en Shockwave hebben. Zullen ze proberen de oorlog weer te starten? Zullen ze zich echt overgeven aan de Autobots? We zullen zien.

Het was ook gewoon een boeiend verhaal, en de toekomst is misschien nog boeiender. In de ongoing werd constant gezegd "de oorlog is voorbij, de oorlog is voorbij", maar er werd verder niks mee gedaan. Het waren nog steeds heel de tijd Autobots vs Decepticons. Bumblebee was de leider, maar eigenlijk was Optimus dat gewoon. Er was niks nieuws aan de situatie. Met The Death of Optimus Prime komen we eindelijk eens in een totaal nieuwe situatie. De oorlog is écht voorbij. Optimus en Megatron zijn verdwenen. Cybertronians komen terug op Cybertron en ze hebben niet het beste humeur. Het is nu "vrede", en dat kan weleens een stuk interessanter zijn dan oorlog.

De art van Nick Roche is voor de liefhebber, en laat ik dat nou toevallig zijn :P In combinatie met de kleuren van Josh Burcham komen zijn TF's tot leven. Dynamisch, kleurrijk, duidelijk. Jammer dat ie maar 1 nummer van MTMTE gaat doen.

Volgende week dus het eerste nummer van MTMTE. Daar kijk ik het meest naar uit, puur omdat het concept "ruimte-avonturen" me wat meer aanspreekt. Maar de situatie op Cybertron is ook bijzonder interessant, dus RID zal vast niet teleurstellen.
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Terug naar “Transformers Comics”