Ben er helemaal klaar mee :)

Van Marvel en Dreamwave tot de recente IDW comics zoals More Than Meets The Eye
Hans
Seeker

Re: Ben er helemaal klaar mee :)

Berichtdoor Hans » 07 Dec 2011, 21:58

Ik ben erg blij dat James in ieder geval één titel schrijft, met John Barber ben ik nog niet bekend omdat ik de movie comics niet mot :P
Maar ik hoor positieve berichten, dus ook dat zal hopelijk wel goed zitten. Hoewel ik vooralsnog van mening ben dat alleen Furman en Roberts (en in iets mindere mate Budiansky en Roche, maar bij de laatste komt dat omdat hij nog niet zo heel veel geschreven heeft) écht goeie Transformers verhalen kunnen schrijven, ben ik voornemens om Barber zeker een kans te geven. Ik laat me graag verrassen :)

Maar de titel waar ik écht naar uitkijk is Regeneration One. Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat Furman, Wildman EN Stephen Baskerville (een geweldige inkter die de tekeningen van al zijn pencilers tot zeer grote hoogte weet te verheffen) terug komen om weer verder te gaan waar ze gebleven waren in de "oerserie" waar ik mee opgegroeid ben... en waarvan ik ieder panel in iedere comic uit mijn hoofd ken. Echt geweldig.

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 09 Dec 2011, 00:35

Hans schreef:Ik ben erg blij dat James in ieder geval één titel schrijft, met John Barber ben ik nog niet bekend omdat ik de movie comics niet mot :P
Maar ik hoor positieve berichten, dus ook dat zal hopelijk wel goed zitten. Hoewel ik vooralsnog van mening ben dat alleen Furman en Roberts (en in iets mindere mate Budiansky en Roche, maar bij de laatste komt dat omdat hij nog niet zo heel veel geschreven heeft) écht goeie Transformers verhalen kunnen schrijven, ben ik voornemens om Barber zeker een kans te geven. Ik laat me graag verrassen :)

Sector 7 en Foundation zijn echt goede verhalen (en Rising Storm was ook nog goed ondanks alle restricties). Maar waar hij me vooral mee over de streep heeft getrokken is het verhaal wat hij heeft geschreven wat achterin de DOTM-adaptations is geplaatst. Hij is er daarmee in geslaagd om nagenoeg alle plot holes in het film-universum op te lossen en daarnaast ook nog gewoon een goed verhaal te vertellen. En het heeft er voor gezorgd dat Soundwave mijn favoriete movie-personage is.

Maar de titel waar ik écht naar uitkijk is Regeneration One. Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat Furman, Wildman EN Stephen Baskerville (een geweldige inkter die de tekeningen van al zijn pencilers tot zeer grote hoogte weet te verheffen) terug komen om weer verder te gaan waar ze gebleven waren in de "oerserie" waar ik mee opgegroeid ben... en waarvan ik ieder panel in iedere comic uit mijn hoofd ken. Echt geweldig.

Ik heb IDW Transformers Classics vol. 1 (zowel de US en de UK boeken) aangeschaft en ben dus eindelijk begonnen met deze verhalen te lezen. Ik had vroeger alleen #7 en #8 (dat was dan geloof ik Juniorpress #4). Ik had dat boekje echt zo vaak gelezen :P (de cover is awesome). Na het lezen van vol. 1 vind ik ook deze nummers nog de beste, zowel qua verhaal als qua art (jammer om te lezen dat dat het enigste werk is van deze tekenaar). Jammer genoeg heeft mijn broer een paar jaar geleden dat nummer verkocht. :-( Is voor mij overigens wel een raadsel hoe we aan dat boekje kwamen.. mijn broer komt uit 1986, ik uit '91.. het nummer volgens mij ook in '86... wtf? :P Waarschijnlijk via via via bij ons belandt.
De UK comics vind ik tot nu toe wel wat interessanter overigens. Niet eens zozeer wat betreft de verhalen, maar de hele sfeer is gewoon anders. Het eerste verhaal, Man of Iron, is bijvoorbeeld niet echt een al te denderend verhaal, wat ook niet echt past qua continuïteit en personages, maar het had wel een geweldige mysterieuze, donkere sfeer.
Ik hoop dat IDW een beetje opschiet met de Classics volumes, zodat ik meteen door kan lezen met Regeneration One :P

Anyway, weer terug naar het heden, TFW2005 heeft een mooi overzichtje van de opmerkingen van Mike Costa:
http://www.tfw2005.com/transformers-new ... rs-173922/
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 09 Dec 2011, 07:32

Haha, als het een donkere cover was met Ratchet die op het punt staat een hele boze Megatron aan te vallen: ja, dat was Juniorpress nummer 4 :P

Ik raad je eigenlijk aan om de Titan reprints van begin deze eeuw (um... 2001 tot 2004 ongeveer denk ik?) te kopen als je de hele serie wil hebben. Ten eerste zijn die allemaal al uit, dus je bent "bij" op het moment dat nummer 80,5 uitkomt. Ten tweede kosten ze niet zoveel. Op Amazon kun je ze bestellen, er zijn er nog een paar op Bol.com, en met een beetje geluk scoor je misschien zelfs het grootste deel van de collectie in één keer op e-bay!

De kwaliteit van de Titan reprints is gewoon beter dan van de IDW reprints. Ik weet niet waarom, maar in mijn ogen krijgt IDW het maar niet voor elkaar om de standaard van Titan te evenaren. Hoewel UK classics vol. 1 een prachtig boek is met goede research, is het afdrukformaat veel te klein, en veel te donker. De Titan UK reprints waren in goed formaat, en hadden beter papier. De Marvel US reprints zijn ook veel beter, want op de één of andere manier hebben de IDW reprints gigantisch dikke inktlijnen die het tekenwerk verprutsen.

Wil je alleen echt up-to-speed zijn wat betreft nummer 80,5 en verder, dan kan je volstaan met deze vier Titan collecties: "Primal Scream", "Matrix Quest", "All Fall Down" en "End of the Road". De laatste twee hebben tekeningen van Andrew Wildman en Stephen Baskerville, die dus ook 80,5 en verder gaan tekenen. In het ergste geval zou je zelfs met de laatste twee collecties kunnen volstaan, want Titan heeft ook een uitgebreide "wat voorafging" sectie opgenomen. Die laatste twee zijn sowieso echt must-reads. De comic was gewoon onwijs goed op dit punt. Ik vond de tekeningen prachtig, en Furman was gewoon een gaaf verhaal aan het vertellen. Daar kunnen de hedendaagse comics nog een flink puntje aan zuigen! :)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 10 Dec 2011, 14:55

Het is gewoon verbazingwekkend hoe na een aantal jaren van ronduit magere kost (met een enkel juweeltje of twee) het volgende jaar alles schijnt te hebben wat de fans maar kunnen wensen. Het enige wat er naar mijn inzien nog aan ontbreekt is nieuw schrijfmateriaal van Nick Roche, maar verder... We krijgen twee ongoing series van twee uitstekende schrijvers: James Roberts en John Barber, die beide goed ontvangen verhalen op hun naam hebben staan. Helaas zal Nick Roche na 1 deeltje de serie More than Meets the Eye al weer verlaten, maar hij wordt vervangen door Alex Milne, wiens toch al niet onverdienstelijk tekenwerk de afgelopen tijd met sprongen vooruit is gegaan. Andrew Griffith, tekenaar van John Barber's movieverse miniserie Foundation, neemt de dienst waar voor Robots in Disguise en ik ben erg benieuwd naar zijn G-1 stijl. Ik ben al de trotse bezitter van een originele tekening van Prowl van zijn hand:

Afbeelding

Verder krijgen we een prachtige nieuwe hardcover editie van Last Stand of the Wreckers: een echte aanrader om aan te schaffen als je het werk nog niet gelezen hebt en voor diegenen die er al wel bekend mee zijn: deze uitgave zal extra materiaal bevatten.

En dan het pareltje waar veel mensen meer dan twintig jaar op gewacht hebben: het vervolg op de oude Marvelserie, waarvoor het voltallige team weer bijeengekomen is: Simon Furman, Andrew Wildman, Stephen Baskerville - en het schijnt dat zelfs Geoff Senior er weer bij betrokken is. Dit alles met inkleurwerk van rijzende ster John-Paul Bove - ik ben erg benieuwd!

Dan is er nog de digitale serie Autocracy, waar ik nog niet zo heel veel over kan zeggen - maar na het interview met kunstenaar Livio moet ik zeggen dat ik hier ook erg naar uit ben gaan kijken. (De bundeling dan, want aan digitale strips doe ik nog niet...)

Goede tijden of wat?
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 10 Dec 2011, 15:47

Huh? Ik kijk er erg van op dat Nick Roche na 1 nummer de serie al weer gaat verlaten... wist ik niet... hij werkte juist zo goed samen met James toch? Enig idee waarom hij stopt Sprite?

Er valt altijd nog wat te wensen natuurlijk, mijn favoriete tekenaars zijn Guido Guidi en Casey Coller. Guido gaat weliswaar de twee deeltjes Infestation doen, maar ik hoop echt dat hij op zeer korte termijn weer terugkeert naar het G1 Universe... James en Guido (ze deden al wat pagina's samen in Wreckers) zouden mijn droomteam zijn... tenminste, op Furman/Wildman/Baskerville na natuurlijk ;)

Wat zijn trouwens de geruchten rond Geoff Senior? Gaat hij wat covers doen? I hope so... zelfs als het Alternate Covers zijn wil ik die wel hebben, deze serie wordt gewoon geweldig en moet natuurlijk compleet zijn! :)

Andrew Griffith, Alex Milne en Don Figueroa vind ik ook allemaal goede tekenaars, maar net niet zo goed als Guido en Casey. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik ben al lang blij dat Mike Costa eindelijk klaar is. Ik neem ook echt aan dat hij nu niet meer zal terugkeren. Er waren geruchten dat hij weer wat zou gaan doen met Spike, maar na de sh!tstorm die is losgebarsten rond die podcast hoop ik echt dat IDW beseft dat het beter is als de man niet meer in de buurt van Transformers komt. Die twee jaar aan rotzooiverhalen krijgen we niet meer terug.... en ik ben ook blij dat Andy Schmidt weg is, eigenlijk. Het was een superaardige kerel hoor, echt waar, maar hij heeft een aantal behoorlijk foute beslissingen genomen. De Bumblebee mini, Mike Costa aanstellen als hoofdschrijver... en de verhaallijnen heeeel ver van te voren inplannen zodat de loze ruimtes tussen de verhalen opgevuld moesten worden met onzin... de tekenstijlen eerst vrij laten, en dan iedereen verplichten de stijl van Don Figueroa aan te nemen, terwijl dat juist de stijl was die zoveel kritiek kreeg... hoe aardig en sympathiek hij ook was, Andy deed echt bijna alles fout... :P

Kortom, ik ben echt heel nieuwsgierig naar 2012. Ik hoop nog wat meer pagina's uit nummer 80,5 te mogen zien binnenkort... :)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 10 Dec 2011, 16:46

Oh ja, ik was Infestation even vergeten. Chtulhu vs. robots! :mrgreen:

Nick heeft andere projecten, alhoewel hij zich er niet over heeft uitgelaten wat deze dan wel mogen zijn. Ik hoop stiekem dat het een origineel werk is, dat hij zelf schrijft. Hij is een uitstekend en getalenteerd tekenaar, maar zijn schrijfwerk steekt met kop en schouders boven velen uit. Ik was zeer onder de indruk van zijn korte verhaal "Everything in its right place" en natuurlijk Last Stand of the Wreckers. Hopelijk laat IDW hem in de loop van het jaar weer een mini of zoiets schrijven, dat ontbreekt er nog net aan om het jaar compleet euforisch te maken.

Ik meen dat Geoff Senior inderdaad covers gaat doen, maar dat merken we vanzelf...
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 10 Dec 2011, 16:55

Tsja, Nick was ook voor Transformers een erg goede schrijver (Kup Spotlight, Prowl Coda verhaal en Wreckers met James), dus het zou mooi zijn als hij wat meer te schrijven krijgt. Ik waardeer hem als schrijver misschien nog wel meer dan als tekenaar, want ik houd niet zo van dat karikaturale... hoewel ik zeker weet dat hij ook een meer klassieke stijl aan zou kunnen.

Guido vertelde me dat hij momenteel met twee Transformers projecten bezig is, waarvan Infes2ation er één is. Ben dus erg benieuwd naar het andere project.... :)

Argus
Universal Dominator

Berichtdoor Argus » 08 Jan 2012, 14:03

Supreme Unicron schreef:
Anyway, weer terug naar het heden, TFW2005 heeft een mooi overzichtje van de opmerkingen van Mike Costa:
http://www.tfw2005.com/transformers-new ... rs-173922/

- “Transformers fans read Transformers comics, and only Transformers comics. They are isolated from the rest of the comic book world.”

Jezus wat triest...

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 13 Jan 2012, 17:18

Nog een leuke quote van hem:

“There’s probably about a total of 100 active posters across ALL the Transformers message forums on the Internet.”

Dan zitten alle Transformers fans in Nederland?? :lol:

en vervolgens:

Mike continues on... “Why aren’t we listening to the fans? It means we’re not listening to you and the other 20 people that post on message boards.”

Zo erg hou ik me niet meer bezig met Transformers comics en het verzamelen in het algemeen. Maar dit gaat me toch echt te ver. Hij mag zeggen wat hij wil, maar hij verdient wel zijn maandelijkse paycheck aan ons Transformers fans.
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 13 Jan 2012, 17:22

Nu niet meer.... gelukkig :)

Terug naar “Transformers Comics”