Ben er helemaal klaar mee :)

Van Marvel en Dreamwave tot de recente IDW comics zoals More Than Meets The Eye
Hans
Seeker

Re: Ben er helemaal klaar mee :)

Berichtdoor Hans » 15 Jul 2011, 13:01

Ook leuk idd :)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 21 Jul 2011, 19:05

Dus we krijgen twee nieuwe Transformers series, die direct voortkomen uit het huidige CHAOS evenement:

Robots In Disguise, geschreven door John Barber (Sector 7, Foundation, Rising Storm, alsmede nieuwe Transformers editor) en getekend door Andrew Griffith.
More than Meets the Eye, geschreven door fan-favoriet James Roberts, getekend door fan-favoriet Nick Roche.

Beide zullen in Januari van start gaan.

Ook begind dan Autocracy, een digitale Transformers serie die zich in het verleden afspeelt, geschreven door Chris Metzen en Flint DIlle, getekend door Livio. Deze serie zal nadien ook gebundeld worden.

en ergens in 2012 dus het vervolg op de oude Marvelserie met Simon Furman en Andrew Wildman.

Het wordt een goed jaar voor Transformers!
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 22 Jul 2011, 09:10

Heh, dat Simon Furman en Andrew Wildman de kans krijgen om nummers 81-100 te doen van de Marvel continuïteit is echt helemaal geweldig :)

Wat betreft het IDW-verse: ik ben blij dat Mike Costa geen series meer gaat schrijven. Hij heeft het gewoon niet, ik vond hem geen goede schrijver. John Barber heeft tot nu toe alleen maar Movie-verse dingen geschreven geloof ik, en die lees ik niet (ik vind die robots alleen maar te pruimen in Michael Bay films ;) ). Ik heb dus geen idee of hij een goede schrijver is, en had liever Simon Furman als schrijver van één van de twee nieuwe ongoings gezien. Maar goed, hij doet al het Marvel-verhaal, dus ik heb er geen enkel probleem mee John Barber een kans te geven :)

Over James Roberts kunnen we kort zijn: alles wat ik tot nu toe van hem gelezen heb (Last Stand of the Wreckers en de Preview van Ongoing #22) vond ik geweldig.

Alleen de tekenaars... tsja. Dat Nick Roche de serie met James Roberts zou gaan tekenen is natuurlijk logisch. Ik ben persoonlijk geen fan van zijn karikaturale stijl, maar heb er ook niet zo heel veel problemen mee omdat hij wel een echte fan is die weet wat hij doet. Andrew Griffith op de andere serie vind ik wel jammer, want ik vind Guido Guidi een veel betere tekenaar. Ik had dus liever Guido als vaste kracht op de andere ongoing gezien.

Livio is volgens mij ook een geweldige tekenaar (wat ik van de Previews heb gezien), ik hou wel van die schilderachtige stijl. En aangezien ik een iPad heb kan ik die digitale serie dus ook gewoon volgen, en dat ga ik wel doen. Ben benieuwd ook wat Flint Dille gaat doen. Hij was één van de hoofdschrijvers van de G1 cartoon. Kom maar op met die Quintessons! :)

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 22 Jul 2011, 09:17

Andrew Griffith heeft sinds AHM #14 nogal een ontwikkeling doorgemaakt met zijn tekenstijl, dus ik zou het maar ff afwachten. Zijn werk op Foundation is in ieder geval goed ontvangen. Men is ook erg enthousiast over John Barber's movieverse verhalen, die met Reign of Starscream gezien worden als de beste movieverse verhalen ooit. Ik heb ze gelezen en ik moet zeggen: ik was nooit erg geïnteresseerd in de movie comics, maar ik heb me prima vermaakt met zijn minis. Je kunt ook zien dat hij er erg veel moeite in gestoken heeft om nogal een zooitje van een timeline kloppend te maken. In ieder geval is een ding zeker: met John Barber en James Roberts zullen continuity errors waarschijnlijk iets van het verleden worden. Het zijn allebei continuity nuts. :haha:
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 22 Jul 2011, 09:25

Dat is in ieder geval wel fijn ja, dat IDW wel de moeite neemt om hun eigen continuity, die dankzij AHM en alles wat erop volgde ineens helemaal uit elkaar gescheurd werd, toch weer te repareren en er vertrouwen in plaatst. Ze hadden immers ook een reboot kunnen doen...
We gaan het afwachten! Het is in ieder geval nog wel een dik half jaar afwachten totdat die comics verschijnen denk ik...

Waar ik wel erg moe van word, is dat ze nu aankondigen dat nummer "125" over de dood van Optimus Prime gaat. Alweer?? En wie proberen ze voor de gek te houden?

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 22 Jul 2011, 09:50

Gezien het feit dat James Roberts #125 co-schrijft... denk ik dat de "dood" op een compleet onverwachte manier plaatsvindt en wellicht niet betekent wat wij denken dat het betekent...

Alsmede:
Afbeelding
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 22 Jul 2011, 10:01

Hmmm, ik zie Ironhide, Wheeljack, Bumblebee en...?
Wel fijn dat Cybertron op de achtergrond zichtbaar is. Hopelijk gaan ze de planeet niet opblazen zoals ik eerst vreesde (been there, done that in Headmasters).

Die tekening is wel mooi trouwens, als dat de stijl van de interior art wordt zie ik het wel zitten inderdaad.

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 22 Jul 2011, 10:10

Ik dacht Ratchet.
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 22 Jul 2011, 10:27

Zo te zien hebben ze wel allemaal Cybertron modes...?

Sprite
Minibot

Berichtdoor Sprite » 22 Jul 2011, 16:13

Naja, het is na The Last Story on Earth, dus...

Alsmede:

Afbeelding
Afbeelding

Wheelie
Powermaster

Berichtdoor Wheelie » 23 Jul 2011, 19:55

Damn...gaat 'ie weer dood?
De Kenny van de tf wereld...
Look on the bright side...atleast they didn't bring that sawed off nerd Rumble along.

Starscream,you fool!!!

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 23 Jul 2011, 20:42

Ja, het begint wel een beetje vervelend te worden nu. Maar aan de andere kant: het is James Roberts. Waarschijnlijk weet hij ons wel te verbazen met een left-field iets :)

Grimlock Prime
Minibot

Berichtdoor Grimlock Prime » 26 Jul 2011, 09:42

Nummer 22 heeft mij werkelijk omvergeblazen. De discussie tussen Megatron en Optimus is geweldig. Wat vooral bijzonder is om te zien is de karakter van Megatron, voor de oorlog. Wat betreft zijn idealen was hij niet veel anders dan Optimus.
Afbeelding

Hans
Seeker

Berichtdoor Hans » 26 Jul 2011, 10:16

Ik heb nog niet de kans gehad langs de Comicshop te gaan. Ben erg benieuwd naar dit nummer. Maar één ding is al zeker: de Preview smaakt zeker naar meer!

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 07 Dec 2011, 20:14

Het Mike Costa tijdperk is voorbij!! :banaan: :banaan: Eindelijk!

Ik had al een niet al te positieve mening over Costa, maar na het luisteren van een interview met hem is ie nog meer in achting gedaald bij mij. Wat ik al dacht blijkt waar te zijn; hij snapt Transformers gewoon niet. Vervolgens gaat ie over in een tirade over hoe het allemaal aan de fans lag, want iedereen die zijn comics slecht vind heeft geen leven en heeft tunnelvisie.
Hij zegt ook dat Transformers comics toch maar een heel obscuur boekje is in de comic-industrie. Hé Mike, dat is geen reden om niet een *goed* verhaal te vertellen.

En hij dacht dat de fans Chaos beter zouden vinden puur omdat de naam van James Roberts ook op de cover stond. Hij vindt dus dat fans zo dom zijn dat ze zomaar hun kritische blik kwijtraken omdat toevallig de naam van een *goede* schrijver erop staat.

Opgeruimd staat netjes lijkt me.

En dan ook nog de editor Andy Schmidt. Nog iemand die Transformers niet begrijpt. Godzijdank dat ook hij is vertrokken. De interviews met John Barber zijn zo heerlijk om te lezen puur omdat hij weet waar hij het over heeft. Ik kan niet wachten om na een jaar All Hail Megatron en twee jaar Ongoing eindelijk weer *goede* TF verhalen te lezen.
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Terug naar “Transformers Comics”