All Hail Megatron #1

Van Marvel en Dreamwave tot de recente IDW comics zoals More Than Meets The Eye
Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

All Hail Megatron #1

Berichtdoor Supreme Unicron » 17 Jul 2008, 19:09

Om maar weer eens dit forum wat leven te geven, een korte review van All Hail Megatron #1. Er kunnen wat spoilers in de review zitten voor mensen die niet bij zijn met Devastation etc.

Afbeelding

All Hail Megatron is de poging van IDW om meer lezers te trekken. Een nieuw begin, maar in dezelfde continuïteit als de rest van de IDW series.

AHM speelt zich 1 jaar sinds de gebeurtenissen in Revelations af. Aarde is in handen van de Decepticons en de Autobots zijn nergens te bekennen. Verhaaltechnisch gezien gebeurt er niet zoveel in dit nummer. De 'Cons vernietigen veel en vechten tegen straaljagers. Dat is het zo'n beetje.
De art ziet er erg goed uit. En het is in principe een aardig stripboekje (als intro voor een 12-delige serie)

Maar mijn grote klacht is; het lijkt alsof alles wat hier voor is gebeurt er totaal niet meer toe doet. Dit nummer voelde totaal niet als een ander IDW nummer en dat vind ik jammer. De designs zien er anders uit. De Autobots zijn van een perfect georganiseerde organisatie/leger wat vele werelden omvatte teruggebracht naar een groepje "rebellen" die op Cybertron schuilen. (Cybertron dat onbewoonbaar was tot nu toe)
Ook is de spanning van het hele Revelations verdwenen, aangezien zowat iedereen nog leeft. Zelfs Sunstreaker staat er prima bij. Dus alles wat in Revelations en de overige Spotlights en Maximum: Dinobots gaat gebeuren loopt iig voor Sunstreaker goed af.
De vraag is, zullen simpele dingetjes worden beantwoord in de komende nummers? Waarom ziet iedereen er anders uit? Waarom is Cybertron weer leefbaar? Waarom zijn de Decepticons op Aarde? etc etc
Ik hoop het iig, want anders zijn de afgelopen jaren IDW eigenlijk voor niks geweest. Ik kijk iig uit voor de rest van de Revelations serie, en bij AHM heb ik mijn twijfels.

Cijfer: 6,5
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Skywarp
Teleporting ex-Admin
Teleporting ex-Admin

Re: All Hail Megatron #1

Berichtdoor Skywarp » 17 Jul 2008, 19:33

Top SU! :rock:
Eindelijk weer eens een review.

Deze serie speelt zich 1 jaar in de toekomst af, dus dat kan je vele vragen beantwoorden waarom de dingen zo anders zijn. Ik lees de IDW series niet, maar ik denk wel dat je je geen zorgen hoeft te maken over je vele vraagtekens. IDW zorgt er vast voor dat alles uiteindelijk op zijn plaats zal vallen.

Als je alle antwoorden al weet na het eerste nummer, neemt dat natuurlijk een beetje de spanning weg. ;)
Afbeelding

Grimlock Prime
Minibot

Berichtdoor Grimlock Prime » 24 Jul 2008, 17:12

Het verhaal speelt inderdaad een jaar later, maar qua speelt zich niet af in dezelfde continuïteit. De voorgeschiedenis is dus anders (zoals ik het heb begrepen op het IDW-forum).
Afbeelding

Scavenger
Autobot Car

Berichtdoor Scavenger » 26 Jul 2008, 20:08

Ik scoor AHM #1 denk ik nog wel als Kick-Ass #4 uit is in augustus (Goddamn you Mark Millar, zomaar juli overslaan).

Het is eigenlijk heel gewoonlijk dat het begin niet zo goed is en dat het nog wat issues zal duren voor het verhaal op gang komt. Ik denk dat het idee van AHM goede potentie heeft, but we shall see.

Shockwave's solution
Seeker

Berichtdoor Shockwave's solution » 30 Okt 2008, 15:09

Ik heb nu deel 1 & 2 en van AHL en vind het verhaal niet al te denderent. De aktiescene's worden over hele pagina's uitgewerkt terwijl er eigenlijk niet veel gebeurt. Leuk om Devastator aan de slag te zien maar verder.. neuh. Niet waar ik op had gehoopt.
Ever danced with the Devil in the pale moonlicht?

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 30 Okt 2008, 15:23

Pas in #4 begint er een beetje plot te komen (ironisch gezien staan de Autobots in dit nummer centraal)

Als stand alone serie is het prima. Maar als vervolg op de -ation series zeer teleurstellend tot nu toe.
Afbeelding
Nu ook op Facebook!

Quintesson
Wheelie

Berichtdoor Quintesson » 11 Sep 2015, 18:19

Quint's AHM #1 verhaal.

Mijn IDW ervaring begon met AHM in 2011. Daarvoor was ik de DW comics zo zat dat ik jaren lang de 'I' ervoor niet eens had opgemerkt.
AHM was een goed verhaal om in te stromen, maar ik was wel een beetje de kluts kwijt. (Percy een sniper??? Kup met cygar??? Megatron en Galvatron??? etc.)
Aangezien ik teveel comics heb die heel netjes geordend in een kast staan, downloade ik al het voorafgaande op ComiXology. Doe ik nog steeds via de IDW app en plak de paar gedrukte "speciale" of gesigneerde exemplaren die ik koop op 'Mijn deur'. Een half jaar geleden kocht ik de originele 1e (intro) pagina van AHM #1. Kei leuk! Nette lijst er omheen en een pagina uit de comic ingelijst er onder voor referentie. Hangen nu vol trots op het toilet.

Aan alles komt een eind :@ , maar ik hoop dat Megatron nog lang op de Lost Light blijft. Super grappig samen met Rodimus en ik ben kei benieuwd wat er gebeurt als hij Tarn/DJD tegenkomt. En die laatste splashpage in MTMTE #44 is EPIC!!! Net als de AHM #1 Apocalypse Comics cover.

Inderdaad. Die had ik dus nog niet. Een paar keer overboden, Een paar keer voor nog meer aan een ander "gegunt".
Even voor de goede orde; Dit is een Britse uitgave! En ik vond er één op eBayUK die zeer fout geplaatst was. Slechte titel, nog slechtere foto's, maar wel gesigneerd door Casey W. Coller. Perfect voor een lowball-bod buiten eBay om. Tot mijn verbazing dacht de verkoper dat ik gek was en hadden we een deal. Naderhand bleek het een verkoopster te zijn die ooit "at the right place, at the right time" was en geen ene k*t van TF's wist. Lucky Me! Smile!;)

Maar als een echte TF verzamelaar wilde ik daarna (weer) meer! En een dag nadat ik AHM #1 doorkeek om te kijken welke originele pagina ik nog wel zou willen hebben, zette Guido page #12 op eBay. Precies! Net die ene die ik... Who knew?! Dus ik deed 'Hi, look how I took care of the last item I bought from you.' "It looks great in my kitchen!" + foto. En hij deed 'Best offer accepted'.

Op die door/van Alex Milne moest ik 2 maanden wachten, dus ik heb de 3 weken (All the way for Italy!) na betaling netjes uitgezeten. En gisteren was het zover. 1e gedachte; Ýesss! Eindelijk!' 2e gedachte; 'Oh Wow! Ik krijg er zelfs de schets van de pagina bij!" 3e gedachte; 'F*ck!!! Deze pagina's zijn groter dan de 11x17 sleeve waar ze in moeten.' 4e gedachte; 'Gelukkig was de prijs ook voor potlood op gewoon papier.' 5e gedachte; De vorige bijgeleverde gesigneerde comic was beter, en volgens mij heb je deze handtekening in de kroeg gezet.'
Maar goed. Na wat bloed, peentjes, zweet, schaar en dubbelzijdig plakband zitten ze nu in de sleeve met aan de voorkant mijn "custom" AHM #1 p.12 en aan de achterkant de schets.

Dus..All is good, all ends well, All hail Megatron!

Afbeelding

Gr,Quint

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Quintesson op 17 Sep 2015, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Transform, Rollout and Make Tracks!

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 11 Sep 2015, 18:29

Nice!

Het verhaal van AHM was ruk, maar de art van Guido Guidi is altijd zeer fraai.
Afbeelding
Nu ook op Facebook!

Quintesson
Wheelie

Berichtdoor Quintesson » 11 Sep 2015, 18:38

Klopt! De goeie dingen blijven hangen! ;) Thanks!
Afbeelding
Transform, Rollout and Make Tracks!

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 22 Sep 2015, 19:01

@Quint: Nice tribute! Erg mooi gedisplayed.
Afbeelding

Terug naar “Transformers Comics”