Age of Extinction - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Forum voor de 2007 live action film en zijn sequels

Wat voor cijfer geef je de film?

1
0
Geen stemmen
2
0
Geen stemmen
3
1
4%
4
2
8%
5
4
17%
6
2
8%
7
3
13%
8
10
42%
9
2
8%
10
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 24

Yig
Targetmaster

Re: Age of Extinction - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Berichtdoor Yig » 17 Jul 2014, 14:46

gerrutcamaro schreef:ik vind een degelijk verhaal toch wel een vereiste voor een 'goeie' film. Het hoeft geen hoogvlieger te zijn, maar een videoclip van 2 uur+ is absurd

:iagree:

wilcosu35
Targetmaster

Berichtdoor wilcosu35 » 17 Jul 2014, 15:23

ik ben geen filmcriticus. uiteraard zitten er gaten en vreemde dingen in (net zoals in de vorige 3) maar ik wil gewoon een spectaculaire film zien en vermaakt worden. ik verwachtte geen shakespeare-niveau en werd ook niet teleurgesteld
'Met grijze worst, lekker warm, formaat afgeschoten kinderarm.
Wordt in Utrecht zeer terecht, al eeuwenlang het brood belegd'

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 17 Jul 2014, 16:10

wilcosu35 schreef:ik ben geen filmcriticus. uiteraard zitten er gaten en vreemde dingen in (net zoals in de vorige 3) maar ik wil gewoon een spectaculaire film zien en vermaakt worden. ik verwachtte geen shakespeare-niveau en werd ook niet teleurgesteld

Ik verwacht ook geen shakespeare niveau (altijd een beetje een dooddoener dit argument), maar enige uitleg over sommige dingen, of enige logica in scenes verwacht ik wel. Sterker nog, TF1 en DOTM hadden dat IMO wel, maar AOE faalt daar gewoon in.

*waarschuwing, gedachten dump*

De eerste helft van de film is prima, maar eigenlijk zodra Optimus gevangen wordt genomen valt het uit elkaar. Oh, Lockdowns schip was van de Knights? Oh, blijkbaar was Optimus een Knight? Lockdown verzamelt rebellen (Dinobots), maar zijn dat allemaal Knights, of alleen Optimus? Ah, Galvatron is eigenlijk Megatron, leuk dat dat verteld wordt door Brains zodat we op de valreep nog een reden hebben voor een grote veldslag in de stad, ik had liever gezien dat Galvatron Megatron is (show don't tell). Ah, we gaan naar Bejing (omdat..?), oh, we gaan alweer naar Hong Kong (want..?). Hey, een hele achtervolgings- en gevechtscene met die Chinese actrice want ze moeten naar het dak (waarom zit in godsnaam deze 5 minuten in de film?!). Optimus pakt een zwaard en laat de Dinobots los zeggend dat de Legende waar is (welke legende?? waren de Dinobots nou wel of niet Knights? ze zijn wel ancient warriors? verwarrend!!) Ah een heel erg geforceerd gevecht tussen Optimus en Grimlock met ontploffingen in de grond ("We will give you FREEDOM!! BATS IN THE FACE!!"). Waarom veranderen de Dinobots in dinosaurussen?? Waarom dat hele gedoe dat de Creators naar Aarde kwamen in de prehistorie, de gevonden metalen dino fossielen, het "ancient warriors" aspect... lijkt me een inkoppertje om Dinobots uit te leggen.. maar nee :roll: Optimus heeft de stad weer gered en gaat er vandoor, wat laat hij achter: 4 Autobots die een hekel aan mensen hebben, 4 enorme Dinobots die wel-of-niet sentient zijn en die helemaal niets op Aarde te zoeken te hebben, en fucking Galvatron! Je aartsvijand! Lekker Optimus! En waren de Creators nou wel een bekend fenomeen voor de Transformers of niet? Lockdown doet alsof het een enorme onthulling is dat Optimus "gebouwd" is, maar verder hoor je er niks over, en blijkbaar weet Optimus zelfs waar ze zijn?

Poeh, dat moest er ff uit :P

En de volgende film moet gewoon Transformers Five Faces of Darkness heten. Het klopt te perfect!
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 17 Jul 2014, 17:27

Dat even over waarom de Dinbots dinosauriërs zijn: in het voorstukje van de film toen er echte dinosaurussen waren roeide de transformers hun uit met een soort metaal? (Doet me denken aan Dark Energon) Grimlock zag je op de foto toen ze hem ontdekte als zijn alternate mode. Dan zie je hem in het schip dus Lockdown heeft hem gewoon random gekozen.

Michael Bay heeft alles op zijn kop gegooid in de laatste films, negeerde het gehele G1 past van Optimus dat ook nog zo nadrukkelijk in Transformers: Prime kwam dat hij eigenlijk ICT'er was.

Mijn grootste vraag is waarvoor waren The Knights en als The Creators kwaadaardig zijn was Optimus dat dan ook?

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 17 Jul 2014, 18:33

Bonecrusher schreef:Dat even over waarom de Dinbots dinosauriërs zijn: in het voorstukje van de film toen er echte dinosaurussen waren roeide de transformers hun uit met een soort metaal? (Doet me denken aan Dark Energon) Grimlock zag je op de foto toen ze hem ontdekte als zijn alternate mode. Dan zie je hem in het schip dus Lockdown heeft hem gewoon random gekozen.

Dat zou een logische verklaring zijn, want we zien eerst in de sneeuw die metalen dinosaurussen, een T-rex en er lijkt ook een Spinosaurus te liggen (dat kan qua tijdperken niet, maargoed). Even later zien we Lockdown zijn schip ook in een sneeuwgebied waar hij een meeting heeft met Kelsey Grammer. Dan zou het heel logisch zijn dat die dino's de Dinobots waren, en dat Lockdown ze later had opgepikt. Het probleem is alleen dat dat de Dinobots niet waren, het waren gewoon metalen dino fossielen. Dus het is gewoon weer een voorbeeld van een zo'n heel verwarrende scene.
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 17 Jul 2014, 19:41

Die onduidelijke zaken en plottwists brengen het peil van het verhaal omlaag, dat is een feit. Waarom zoveel nieuwe elementen in een film toevoegen zonder er een overlappend geheel van te maken?! In de vorige films kon Bay ermee wegkomen, nu niet meer.

Deel 3 blijft voor mij nog steeds de beste uit de reeks. ;)
Afbeelding

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 17 Jul 2014, 19:51

Kan iemand mij ook gewoon even zeggen waarom iedereen ROTF vind zuigen.

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 17 Jul 2014, 20:04

Bonecrusher schreef:Kan iemand mij ook gewoon even zeggen waarom iedereen ROTF vind zuigen.

My opinion. Het einde maakte niet af waar het begin zo boeiend mee begon. Teveel goofy humor. Einde te kort, Prime / Jetfire combo en The Fallen verslaan te makkelijk, Devastator balls. Naast de gebruikelijke plottwists en vage aaneenknopingen in de film was de film verder wel redelijk oké.
Afbeelding

ElekTriC
Powermaster

Berichtdoor ElekTriC » 17 Jul 2014, 20:27

eind gevecht vond ik er persoonlijk afentoe te "computer" achtig uit.. alsof het uit een videogame kwam <-- ROTF
Afbeelding

gerrutcamaro
Powermaster

Berichtdoor gerrutcamaro » 19 Jul 2014, 12:46

die film is minimaal al een uur te lang, veel lange & niets toevoegende scenes, vooral de interactie tussen de menselijke karakters zijn echt tenenkrommend slecht in rotf.

marky mark vind ik in films meestal wel sympathiek overkomen dus dat scheelt al mijlen op shia en zijn horrorouders. (heb de nwe film nog niet gezien dus kan er nog niet over oordelen.)

Wheelie
Powermaster

Berichtdoor Wheelie » 19 Jul 2014, 22:20

De dialogen zijn wel zeer minimaal,maar dat is echt iets voor Bay....
Look on the bright side...atleast they didn't bring that sawed off nerd Rumble along.

Starscream,you fool!!!

Bonecrusher
Seeker

Berichtdoor Bonecrusher » 20 Jul 2014, 08:05

Supreme Unicron schreef:

Dat is het enige wat Michael Bay kan, explosies maken.

Starscreamer
Minibot

Berichtdoor Starscreamer » 25 Jul 2014, 10:00

Ik vond het een vermakelijke film en heb er van genoten :-)
Koop ik zeker nog op blue ray.
Mijn vriendin miste de humor ik niet.
Nu ben ik wel klaar voor een reboot waarbij de transformers meer op robots ipv insecten met kleine onderdelen gaat lijken.
Een transformer met baard, jas etc etc... nee doe mij maar een reboot met de looks van G1
I hate to call you a coward Master, but sometimes... cowards survive!!!!
Afbeelding
Decepticons 4 ever!!!

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 25 Jul 2014, 20:34

Starscreamer schreef:Nu ben ik wel klaar voor een reboot waarbij de transformers meer op robots ipv insecten met kleine onderdelen gaat lijken.
Een transformer met baard, jas etc etc... nee doe mij maar een reboot met de looks van G1
Not gonna happen. :P
Dan was dit allang bij deel 1 gebeurd. ;)
Afbeelding

Wheelie
Powermaster

Berichtdoor Wheelie » 25 Jul 2014, 23:12

Het zou alleen kunnen slagen als Bay er ver vandaan zou blijven. ;)
Look on the bright side...atleast they didn't bring that sawed off nerd Rumble along.

Starscream,you fool!!!

Terug naar “Transformers Movie”