Dark of the Moon - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Forum voor de 2007 live action film en zijn sequels
Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Re: Dark of the Moon - Wat vonden we er van? - SPOILERS

Berichtdoor Supreme Unicron » 12 Jul 2011, 12:55

Afgelopen weekend ben ik voor de 2e keer geweest. Nogsteeds genoten.

De beste actie scene in de film vind ik de snelweg scene met de Dreads. De actie, snelheid, de muziek, de slow-motion transformatie van BB en terug maken het echt awesome.

Over Shockwave, om hem nog maar eens te vergelijken met Devastator in ROTF. Devastator werd kapotgeschoten door een of ander experimenteel geweer op een boot. Om Shockwave te verslaan, moesten *alle* mensen en *alle* Autobots het vuur op hem openen, maar hij bleef volhouden, zelfs met z'n oog er uit hangend, en hij kon nogsteeds het nog een paar seconden volhouden met Optimus, die een groot deel van z'n romp kapot ramt. Shockwave gaat eindelijk pas dood als Optimus z'n "ruggengraat" eruit rukt.

Over de "plothole" van de gevangen genomen Autobots. Dat is eigenlijk een fout in de editing (zoals wel meer dingen in Bay films). Het grote probleem in de film, is dat nadat Bumblebee Sam en Lennox heeft gered nadat ze Starscream hebben verslagen, Bumblebee terug gaat naar de andere Autobots. *Één minuut* later zijn de Autobots gevangen genomen. Huh?
In de comic-adaptation komt Bumblebee niet Sam en Lennox helpen. Wat als gevolg heeft dat we die groep Autobots een tijd lang niet zien, waardoor het een stuk aannemelijker is dat ze in die tussentijd gevangen zijn genomen.

Ook een grappig feitje uit de comics, daar wordt Mirage/Dino vermoord ipv Wheeljack/Que. En je ziet ook waar en hoe de twins worden vermoord. De twins zouden in dezelfde scene als Ironhide worden vermoord door Sentinel. Sentinel wil Bumblebee neerschieten, Skids springt ervoor en Mudflap valt daarna Sentinel aan en wordt ook doodgeschoten.
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 12 Jul 2011, 19:56

Gisteren heb ik eindelijk voor de eerste keer de film gezien, de 3D versie. Net zoals de voorgaande delen wist ik niets van de inhoud af, of de characters. In het kort: beter dan ROTF en een erg goede actiefilm.

Het verhaal kent meer interessante twists en de vergelijkingen naar de G1 eps en fandom waren duidelijk herkenbaar. De plotholes waren duidelijk aanwezig. Een paar extra of langere scenes hadden het geheel iets vloeiender doen overkomen. Het beginstukje met Apollo 11, het mixen van origineel materiaal van J.F Kennedy en Nixon maakte het verhaal meteen episch. En dan de landing op de maan, door Bay "gereconstrueerd" dat het past met de Top secret misson. Erg goed. Voor mij voegde de 3D juiste extra accenten toe, bijvoorbeeld bij het beginstuk met Cybertron en de Ark die door de constructies vliegt. :o

De puberhumor had ik al verwacht gezien de voorgangers. Daar ben ik zelfs na deze film nog steeds geen fan van en maakt het voor mij wederom geen klassier. Gelukkig was dit bij vlagen. Was er minder tijd hieraan besteed dan was het wellicht bijna een topper geweest.

De settings: een stuk logischer met elkaar gerelateerd t.o.v. ROTF. Tsjernobyl aan het begin voegde nog een extra lading toe aan wat het intro al deed met de secret mission. Het hele stukje van Chicago past zo in een Terminator film. En dan die Decepticon schepen die in de verte hoveren, erg overtuigend in beeld gebracht. Plus het kantelende flatgebouw sequence was gewoon top. :cool:
Op het einde werd het vrijwel alleen maar knallen, maar het is dan ook een Michael Bay film.

Characters:
Optimus Prime: het dialoog was prima. De trailer-combi was wel erg tof om te zien. Eindelijk hoe het moet zijn. Al is de functionaliteit van de trailer te kort in beeld gebracht, zeker met de jetwings. In deel 3 is Prime nog harder dan in deel 2. Dat had weer niet gehoeven.

Sentinel Prime: Leonard Ninmoy deed het geweldig! De beste character van de film. Erg leuk met die change of sides. Jammer dat er geen overtuigender bezinningsmoment kwam, waardoor Prime wel erg snel de laatste klap uitdeelde. De looks waren erg goed. Het deed me een beetje denken aan Vector Prime (Cybertron / Galaxy Force).

Bumblebee: door Bay gebombardeerd tot oubliekslokker. "Deze bot mag gewoon niet dood gaan en moet altijd cool blijven." Jammer dat Bee als character niet meer doorgroei meemaakte. De stunts met de human characters waren wel erg vet!

Megatron: Er had meer ingezeten. In deel 2 was hij gedegradaard tot tweede man. In deel 3, ondanks het grote plan met de Spacebridge komt hij niet over als de evil of insane mastermind. Zijn dood ging ook te gemakkelijk. Deel 1 had dan de betere Megatron.

Soundwave: Frank Welker had een erg goede keuze gedaan met De Doctor Claw voice uit Inspector Gadget. Een van de betere characters wat betreft dialogen voorkomen in de film.

Laserbeak: Voor een niet-pratende G1 character had ie wel veel tekst. Dit past prima in de verschijning die hij in deze film had. De keuze voor meerdere alt mode was ook erg geslaagd.

Starscream: Oké. Op het eind was het echt "mad Starscream" met de achtervolging op Sam en Carly. Jammer dat hij net als de meest bekende Decepticons het niet overleefde.

Wheelie & Brains: Een geinig duo. Weliswaar iets teveel screentime, wel erg vermakelijk.

Wreckers: een erg leuke toevoeging. Stoer neergezet zoals het moet, de vehicle modes pasten prima erbij.

Que: Als dit Wheeljack moest voorstellen dan is de planl volledig misgeslagen. De persoonlijkheid en de looks waren volkomen tegenstrijdig met de Wheeljack die we kennen.

Shockwave: Eerst een teaser in het begin en dan het echte verschijnen. Prima neergezet, alhoewel een beetje te invincible. Sterke combi met de snake.

Humans: Sam was oké. Deze Carly vertolking past niet in de TF wereld. Teveel een Barbie-pop. Het N.E.S.T. team kwam in de Chicago sequence erg goed over. Een goede mix van actie met human en bot characters.

Als derde deel was het einde veel te kort. Ik had zeker een uitgebreider epiloog verwacht. Doe mij maar een reboot, zonder Mr. Bay. ;)
Afbeelding

HellSpawn
So f*cking what!
So f*cking what!

Berichtdoor HellSpawn » 13 Jul 2011, 18:43

Wat ik bij deel 1 verwachtte van de Transformers film? Actie, vooral veel harde actie en mooie transformaties. De verhalen waren altijd 13 in een dozijn, maar de actie knalde 3x spectaculair van het scherm af.

Waar keken we vroeger voor naar de tekenfilms? In mijn geval of mijn favoriete Transformers (de Stunticons!) op tv kwamen, en de gevechten. Actie dus. Wat mij betreft is de missie van Michael Bay daarin 100% geslaagd. Wat hebben we aan een verhaal waarin de Transformers meer diepgang krijgen? De executiescene van Bumblebee had wat dramatischer gemogen. Je had niet bepaald het idee dat een van de meest geliefde movie characters daar aan zijn eind zou komen, en doordat die diepgang niet genoeg uitgewerkt was was de uitkomst bijna te voorspellen.
Afbeelding

Sunstorm
Moderator
Moderator

Berichtdoor Sunstorm » 13 Jul 2011, 19:41

Transformers bevat meer dan alleen actie. En in G1 is ook duidelijk diepgang te vinden. Kijk maar naar de Japanse seizoenen. Daar gingen echt characters neer die niet terugkwamen en was er meer dramatiek om heen gebouwd. En men bleef in ieder geval stil staan bij het verlies. Ook was de boodschap waar de Autobots voor stonden duidelijk verwoord. Bij een derde film verwacht ik toch wel meer diepgang van de personages die geen Optimus Prime heten. ;)
Ik zeg nog steeds niet dat het een slechte film is. Voor mijn gevoel de tofste van de 3 met genoeg vette highlights, en visueel gezien de beste. Een hele goede actiefilm. Alleen heb ik nog steeds niet dé Transformers film gezien. ;)

That's just my humble opinion. ;)
Afbeelding

Bombshell
Powermaster

Berichtdoor Bombshell » 16 Jul 2011, 12:25

Ik heb hem vorige week zaterdag in delft gezien.
Voor mij de eerste 3D film waar ik naar toe ben gegaan.
Moet zegge dat ik de 3D stukken tegen vind vallen.
De film zelf vond ik echt onvoldoende!
Carly Spencer kwam me de strot uit!
Je kan me veel wijs maken maar niet dat als de hele film lang beschoten word en uit instortende gebouwen moet springen
dat je haar nog goed zit en je kleren nog schoon zijn.
Niet eens een gebroken nagel!!!!!!!
Een aantal van de stemmen van de bots vind ik ook nog steeds niet klinken Inclusief die van bumblebee!
Leuk waren de links naar de g1 tekenfilm.
Het naar aarde halen van cybertron, het "vertrekken" van aarde enz.
Maar dit zie je ook alleen maar als je die serie kent.
Nee deel drie heeft van mij nog steeds geen transformers movie fan gemaakt.
Afbeelding

SHOW NO MERCY!

kinyo2z
Targetmaster

Berichtdoor kinyo2z » 17 Jul 2011, 15:20

Ik heb nu een paar reacties gelezen en ik verbaas me dat megatron's einde heel anders is in de novel dan die jullie allemaal beschrijven.
Als ik het zo lees gaat Megatron dus dood, maar in de novel niet!
Daarin sluit hij namelijk vrede met Optimus om cybertron weer om te bouwen omdat hij 'moe is om steeds weer te vechten'.
En verder vind ik het boek ook wel raar eindegen maarja.
Ik ga van de week denk ik naar de film, kijken of er nog meer verschillen zijn.
Afbeelding`

Supreme Unicron
Blendtron
Blendtron

Berichtdoor Supreme Unicron » 18 Jul 2011, 17:33

Damn, Harry Potter heeft DOTM echt keihard gepwnd in Nederland :P

http://www.filmdistributeurs.nl/files/1 ... eekend.pdf

In het eerste weekend al bijna 4 miljoen euro, dat is al 1 miljoen meer als DOTM in totaal heeft verdiend tot nu toe :o
Afbeelding
SU Domain - Transformers Toy Gallery's
Nu ook op Facebook!

Michel_Beckers
Headmaster

Berichtdoor Michel_Beckers » 19 Jul 2011, 11:49

Supreme Unicron schreef:Damn, Harry Potter heeft DOTM echt keihard gepwnd in Nederland :P

http://www.filmdistributeurs.nl/files/1 ... eekend.pdf

In het eerste weekend al bijna 4 miljoen euro, dat is al 1 miljoen meer als DOTM in totaal heeft verdiend tot nu toe :o

potter films hebben een grotere doelgroep denk ik, en omdat het nu eindelijk de laatste film is, denk ik dat deze
film beter bezocht wordt. ik vind de potter films ook wel grappig om te zien, maar niet iedereen vind transformers vet denk ik
Afbeelding

Vector Sigma
Personalities Creator

Berichtdoor Vector Sigma » 22 Jul 2011, 22:33

heb hem nu 2 keer gezien ...

dingen die ik eerst niet zag of hoorde ....je gaat net ff wat anders kijken ...

een verwijzing naar deel 1 die ik eerst niet hoorde ..

megatron tegen starscream over het samen komen met sentinal op aarde om de spacebrige te activeren ..
noodlot de crash van megs ...sentinal die door prime opnieuw leven ingeblazen moest worden.
ze daarom optimus nodig hadden op aarde..de komst van de autobots..

---

ook heb ik heel anders zitten kijken naar het einde ..omdat je weet wat er gaat komen ...
eerste keer vond ik het een pats boem en stop einde...

nu niet ....alleen die zoen scene duurde TE lang ..pff

afsluiting van prime vond ik nu ook stukken mooier ....vaag he

maar blijf het een mooie film vinden !
Afbeelding

kinyo2z
Targetmaster

Berichtdoor kinyo2z » 24 Jul 2011, 17:02

Ga morgen naar DOTM, zin in!
Afbeelding`

Grimlock Prime
Minibot

Berichtdoor Grimlock Prime » 26 Jul 2011, 08:55

Behalve een groot fan van Transformers ben ik ook een groot fan van Star Trek. Ik werd dan ook helemaal lyrisch in de bios (ben afgelopen vrijdag met mijn zus geweest) toen ik de stem hoorde van Sentinel Prime. Zijn stem word vertolkt door een groot acteur: Leonard Nimoy. Fans van Dr. Spock zullen vast de zin gehoord hebben: 'Logic dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.'
Geweldig toen ik Sentinel Prime dit hoorde zeggen tegen Optimus Prime. Ik zat werkelijk te jumpen op mijn stoel.
Wat ik ook super vond was toen Megatron zei: 'All Hail Megatron.' Ik vond hem wel een beetje zielig, zo weinig Decepticons stonden om hem heen.
Ach ja, hij was toch al de "Bitch" van Sentinel Prime, zoals die blonde meid zo aardig vermelde tegen Megatron.
Afbeelding

Magic
Winnaar Foto van de maand

Berichtdoor Magic » 03 Aug 2011, 23:08

Vet! Eerste keer dat ik 3D ervaar zoals het bedoeld is, waarschijnlijk zat ik bij avatar niet genoeg in het midden. Ik d8 zelfs een raket te moeten ontwijken.
Visueel geweld zou ik haast zeggen. Was weer entertainment maar het blijft een blunder dat ze niet de g1 concepten hebben gebruikt.
De bots hadden toch kunnen arriveren zoals ze er nu uitzien en dan aanpassen naar mens vriendelijkere uiterlijk en zo g1 accuraat mogelijk.
Wel grappige verwijzingen naar g1 afleveringen maar dat voelt ook beetje als goedmakertje en minimale tegemoetkoming.
Ik vind dat onze geliefde bots ge-raped zijn om hun naam uit te melken zoals indiana jones in die ene southpark aflevering.
Vermakelijk maar bittere teleurstelling overheerst.
No one can guarantee success in war, but only deserve it! Afbeelding

planeetridder
Minibot

Berichtdoor planeetridder » 04 Aug 2011, 11:56

ik snap niet dat zoveel mensen willen dat het zo g1-achtig mogelijk is :s
Get ready to kick tailpipes!

Magic

Berichtdoor Magic » 04 Aug 2011, 19:01

Dat zou kippenvel en traantjes bij mij hebben opgeleverd. Prime, dinobots, jetfire, soundwave, astrotrain, hotrod/rodimus, menasor, superion, megatron, unicron, galvatron, predaking, cyclonus.... zie het eens voor je...

http://www.otca.com.au/boards/showthread.php?p=42098

Afbeelding
No one can guarantee success in war, but only deserve it! Afbeelding

Michel_Beckers
Headmaster

Berichtdoor Michel_Beckers » 05 Aug 2011, 11:48

planeetridder schreef:ik snap niet dat zoveel mensen willen dat het zo g1-achtig mogelijk is :s

veel mensen hier hebben de voorkeur naar G1, dus niet gek dat veel mensen willen dat G1 er veel in wordt betrokken
Afbeelding

Terug naar “Transformers Movie”